Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, accent crisisbeheersing en zorg en veiligheid

Nieuw

Werkzaamheden

  • Je draagt bij aan de uitvoering van het Integraal Veiligheidsbeleid op het domein Zorg en Veiligheid en adviseert de burgemeester en het College van B&W hierover.
  • Adviseren van het College van B&W over beleid en financiering in het zorg- en veiligheidsdomein.
  • Als procesregisseur neem je vanuit OOV de regie bij complexe casuïstiek.
  • Bestuurlijk en ambtelijk adviseren als adviseur crisisbeheersing (ACB) over rampen en crisisbeheersing inclusief oefeningen, het ontwikkelen van beleidsprocessen en het organiseren van opleidingen/trainingen voor bestuurders/ambtenaren met een rol in de rampenbestrijding.
  • Bij bevolkingszorg draag je als ACB zorg voor alles wat een gemeente voor, tijdens en na een crisis moet organiseren. Onderdeel daarvan is het plannen en uitvoeren van activiteiten voor het opleiden, trainen en oefenen van de gemeentelijke rampenbestrijdingsorganisatie.
  • Voorbereiieden op rampen en crises, inclusief bemensing van de gemeentelijke crisisorganisatie.
  • Onderhouden van het accountshouderschap voor de Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderlan
  • Regionale afstemming over beleid en advisering aan het College van B&W
  • Ondersteunen en coördineren van beleid op actuele veiligheidsthema's zoals High Impact Crimes en overlast op hotspotlocaties
  • Samenwerken met diverse interne en externe stakeholders en collega's.

De opdrachtgever(s)

Het Team Openbare Veiligheid & Toezicht en Handhaving (OV&TH) is een enthousiast, jong team dat bestaat uit 14 medewerkers. In het team werken bouw- en woningtoezichthouders, bos's, juridisch beleidsmedewerkers en medewerkers openbare orde en veiligheid. Het is een dynamisch team waarbinnen veel gebeurt. Met elkaar voeren we veel verschillende werkzaamheden uit. Wij voeren het goede gesprek, voordat wij over gaan tot handhaven en denken in mogelijkheden.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een relevant vakgebied, zoals integrale veiligheidskunde, criminologie, rechten of bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van veiligheidsvraagstukken;
  • Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met diverse stakeholders binnen een gemeentelijke of overheidscontext (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met beleidsadvisering op het gebied van veiligheidsvraagstukken (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur crisisbeheersing (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bijdragen aan de uitvoering van het Integraal Veiligheidsbeleid op het domein Zorg en Veiligheid (25 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding tot Officier van Dienst bevolkingszorg/adviseur crisisbeheersing (10 punten).

Competenties

  • Sterke mondelinge communicatieve vaardigheid
  • Sterke schriftelijke communicatieve vaardigheid
  • Samenwerken
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
  • Resultaatgericht werken

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-08-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 18-24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Hengelo

Publicatiedatum

15.04.2025

Publicatie eindigt

19.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!