- Detachering
- 59,50
- 36 uur pw, 6 mnd
Adviseur externe inhuur

Functie omschrijving
Jij bent van snel schakelen, met aandacht voor de interne opdrachtgever én voor duurzame samenwerkingen met leveranciers. Samen met collega’s ga je de strijd aan met de huidige arbeidsmarkt, welke gebukt gaat onder grote spanningen. Hoe werken we snel en efficiënt?
Op welke wijze kan je het beste de vraag formuleren? Een mooie mix van meters maken én doordenken!
Jouw functie
Als adviseur ben jij straks van begin tot eind betrokken bij de inhuurvraagstukken, een rol waarbij HR en inkoop samen komen. Jij richt je op de invulling van tijdelijke inhuurvraagstukken waarbij je jouw adviesvaardigheden dagelijks inzet. Daarbij maak je gebruik van het Rotterdamse inkoopbeleid en de wet- en regelgeving omtrent inhuur. Je zorgt voor snelheid in het proces door snel te schakelen met de vacaturehouder. Daarnaast onderhoudt je nauw contact met diverse uitzend- en detacheringsbureaus. Verder bestaan je taken en verantwoordelijkheden onder andere uit:
• In gesprek gaan met de vacaturehouders: jij achterhaalt welke inhuurvorm het beste past bij de vraag die er ligt. Vervolgens bespreek je het profiel en vraag je uit wat er nodig is voor het uitvoeren van de functie. Hierbij zet je jouw adviesvaardigheden in om tot de best passende invulling te komen.
• Toetsen van de gespecificeerde uitvragen aan bestaande wet- en regelgeving gericht op het inhuren van externe professionals. Denk hierbij aan de Aanbestedingswet en de wet DBA.
• Uitzetten van het profiel naar diverse uitzend- detacheringsbureaus waarbij je voornamelijk gebruik maakt van het Dynamisch Aankoop Systeem.
• Screenen van cv’s om de juiste matches te maken tussen de functie en de kandidaat. Indien nodig sluit je aan bij verificatiegesprekken om de selectiecriteria te toetsen.
De opdrachtgever(s)
De afdeling
Diverse specialistische HRO-teams komen in de afdeling Mobiliteit, Ontwikkeling & Beleid bij elkaar. Binnen deze afdeling werken de teams Mobiliteit Vraag (Recruitment en Stagebureau), Mobiliteit Aanbod (loopbaanontwikkeling), Externe Inhuur, Ontwikkeling, Management Development (MD) en Beleid, Analytics en Projecten (BAP) onderling nauw samen.
De teams van Mobiliteit (Vraag, Aanbod en Externe Inhuur) houden zich bezig met recruitment, duurzame inzetbaarheid en mobiliteit binnen of buiten de organisatie. Het team Ontwikkeling neemt de regie bij vraagstukken rondom mens- en talentontwikkeling. Het Team Management Development adviseert gevraagd en ongevraagd over loopbaan, mobiliteit en ontwikkeling van leidinggevenden vanaf schaal 13/14 en ondersteunt en adviseert bij de MD-processen matchen, schouwen en ontwikkelen. Daarnaast zorgt het team voor de ontwikkeling en uitvoering van het traineeprogramma van de gemeente en nog een aantal maatwerktraineeprogramma’s met partners als de G4 en de MRDH.
Het team Beleid, Analytics en Projecten (BAP) zorgt voor concernbreed HRO-beleid, arbeidsvoorwaardenbeleid & HRO kaders en -instrumenten, de ontwikkeling van datagedreven werken (met analyses en cijfers) en levert projectleiders voor HRO-projecten.
De afdeling MOB is onderdeel van de directie HRO-C, waarin alle teams en afdelingen van HRO, Communicatie en Integriteit zijn ondergebracht. De directie HRO-C is onderdeel van het cluster Bestuurs- en Concern Ondersteuning (BCO).
Onze organisatie
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega’s en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie ‘het concern’ genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega’s van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.
Omschrijving kandidaat
Functie eisen
• Je beschikt over een afgeronde mbo4 opleiding met 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie OF hbo werk-en denkniveau met minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in de (commerciële) arbeidsbemiddeling opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
• Je hebt ervaring als intercedent opgedaan in de afgelopen 2 jaar binnen een gemeente of overheidsinstelling;
• Je hebt actuele kennis van wet- en regelgeving rondom flexibele arbeid;
• Je hebt ervaring met het prioriteren van administratieve verwerkingen en mailboxbeheer.
Wensen
• Je hebt een aanvullende training of cursus gesprekstechnieken of adviesvaardigheden afgerond;
• Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met een Dynamisch Aankoop Systeem.;
• Je hebt kennis van de systemen Mercell en Oracle.
Extra info
Werklocatie
Wilhelminakade 179 in Rotterdam
Thuiswerkbeleid
Voornamelijk thuiswerken
Vergaderen via MS Teams
Fysieke aanwezigheid op Wilhelminakade of Timmerhuis
Startdatum
Per direct
Uren per week
36
Duur opdracht
6 maanden
Verlengingsopties
2 x 6 maanden
Verificatiegesprek
Week 17, op locatie of via MS Teams
De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!