- Detachering
- 115,25
- 32 uur p/w, 6 mnd
Teammanager Stedelijk Beleid (Wonen/Economie/Mobiliteit)

Functie omschrijving
De opdrachtgever(s)
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De afdeling Stedelijke Ontwikkeling bestaat uit 4 teams. Ruimtelijk Beleid, Stedelijk Beleid, Grondzaken en het team Duurzaam en Milieu. Stedelijke Ontwikkeling bestaat uit een groot aantal beleidsvelden zoals Wonen, Economie, Verkeer, Stedenbouw, Milieu en het programma Energietransitie. Er werken in circa 100 mensen vanuit Stedelijke Ontwikkeling aan de opgaven van de stad in beleidsontwikkeling en - uitvoering, projecten en programma's. Jij gaat leidinggeven aan een team van ongeveer 30 medewerkers. Zoetermeer 2040 is onze Omgevingsvisie die we als organisatie hebben uitgewerkt in de Uitvoeringsagenda en een Ruimtelijke Strategie Zoetermeer. De sociaal economische en fysieke opgave is meer dan uitdagend voor de organisatie en het bestuur en wordt in intensieve samenwerking opgepakt.
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende of teammanager;
Wensen:
- Minimaal een afgeronde wo-bachelor opleiding in de richting van ruimtelijk domein, rechten of vastgoed (10 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende of teammanager binnen het ruimtelijk domein van een gemeentelijke instelling (30 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving (35 punten)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen een 50.000+ gemeente (15 punten);
- Uiterlijk per 19 mei 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties (10 punten).
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Sturing gevend;
- Sturend op processen;
- Duidelijk in uitingen;
- Coachend;
- Besluitvaardig;
- Samenwerkend
Extra info
Einddatum: 19-11-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 1 mei 2025 tussen 12:30 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!