Casemanager Omgevingswet

Nieuw

Functie omschrijving

Wij zijn per direct op zoek naar een Casemanager Omgevingswet . Het team Omgevingswet houdt zich primair bezig met afhandelen van aanvragen over omgevingsvergunningen, maar ook met archeologie en monumenten en is hiervoor het eerste aanspreekpunt voor de inwoners en bedrijven

Kennis en beschikbaarheid

  • Kandidaat heeft een HBO werk- en denkniveau en relevante werkervaring op het vakgebied;
  • Kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante opleidingen ABW I en ABW II;
  • Kandidaat is in staat omgevingsplannen te lezen en beschikt over kennis en ervaring met betrekking tot de Omgevingswet en Algemeen Bestuursrecht;
  • Kandidaat heeft affiniteit met automatiseringssystemen (voorkeur Liber en RxMission).
Competenties
  • Kandidaat heeft een open houding en goede mondelinge vaardigheden;
  • Kandidaat is zelfstandig, accuraat, flexibel, stressbestendig en klantvriendelijk;
  • Kandidaat kan de juiste prioriteiten stellen;
  • Kandidaat beheerst de Nederlandse taal goed;
  • Kandidaat is iemand die goed kan luisteren, door kan vragen en klanten op een nette en duidelijke manier te woord kan staan;
  • Kandidaat is politiek/bestuurlijke sensitief
Kandidaat toetst zelfstandig omgevingsvergunningen aan wet- en regelgeving en verordeningen voor de activiteiten bouwen, milieu, omgevingsplanactiviteiten (Opa) en buitenplanse omgevingsplanactivteiten (Bopa), aanleg en kap;
  • Kandidaat is verantwoordelijk voor het begeleiden van omgevingsoverleggen en aanvragen omgevingsvergunningen van het begin tot het einde;
  • Kandidaat denkt mee met de initiatiefnemer en hebt daarbij de instelling “ja mits” en kijkt naar de mogelijkheden binnen de geldende wet- en regelgeving;
  • Kandidaat stimuleert participatie in samenwerking met de initiatiefnemer en deelt kennis over en weer met onze klant;
  • Kandidaat zet zich volledig in voor een optimale verbinding met de aanvrager en inwoners en bent oplossingsgericht;
  • Er dienen verschillende disciplines en expertises moeten samenkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan collega’s van de verschillende vakteams en extern met ketenpartners, zoals de Commissie ruimtelijke kwaliteit, de brandweer, het waterschap, Rijkswaterstaat en de omgevingsdienst;
  • Kandidaat vertegenwoordigt mede de gemeente bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepschriften;
  • Kandidaat ondersteunt bij overige zaken binnen het team.

De opdrachtgever(s)

Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.
De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn.
Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.
De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: ‘Samen bouwen, Samen sterker!’. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?

Functie eisen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum (1 mei) te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal 24-28 uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Competenties

Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

We zoeken iemand:
- Kandidaat moet een open houding hebben en goede mondelinge vaardigheden;
- Zelfstandig iemand, die accuraat, flexibel, stressbestendig en klantvriendelijk is;
- Kandidaat kan de juiste prioriteiten stellen;
- Beheerst de Nederlandse taal goed;
- Kandidaat kan goed kan luisteren, kan vragen en klanten op een nette en duidelijke manier te woord kan staan;
- Kandidaat is politiek/bestuurlijke sensitief

Extra info

  • Startdatum 1-5-2025
  • Einddatum 1-11-2025
  • Optie tot verlenging opmerkingen ja
  • Toelichting op uur per week 24-28 uur gevraagd

Locatie

Raamsdonksveer,

Publicatiedatum

10.04.2025

Publicatie eindigt

17.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!