- ZZP / Freelance
- 100,00
- 24 uur pw, 9 mnd
Projectleider Sociaal Domein

Functie omschrijving
In 2024 is uitgewerkt hoe een nieuwe en bredere uitvoeringsorganisatie eruit moet komen te zien. De besluitvorming hierover vindt plaats in 2025. Tegelijkertijd wordt gestart met de uitwerking van de inrichting van de nieuwe organisatie. De opdracht van de projectleider is om uitvoering te geven aan een van de vier sporen, namelijk de inrichting van de organisatorische kant:
- Personeel: personeelsbeleid, formatie en functies op inhoudelijke taakgebieden (zorg, welzijn, werk & inkomen etc., management, bedrijfsvoering, kwaliteit)
- Besturing en aansturing interne organisatie: uitwerking organisatiestrategie, structuur, besturing en cultuur
- Processen: procesbeschrijvingen, werkwijzen, kwaliteitshandboek(en), informatie- en ICT ondersteuning
De andere sporen zijn de inrichting van de sturing en wijziging GR, transities van de latende organisaties (drie gemeenten en huidige uitvoeringsorganisaties) en inrichting van de lokale toegangen in het voorveld van de drie gemeenten. Op deze sporen zijn verschillende trekkers aangewezen en voor regie op het totaal wordt een transitiemanager aangesteld.
De taken van de projectleider zijn:
- Maken en uitvoeren van een projectplan voor uitvoering van de opdracht
- Inrichten en aansturen van werkgroepen op onderdelen van de opdracht
- Samenwerken met transitiemanager en trekkers van de andere drie sporen
- Sturing op tijdigheid en kwaliteit van de op te leveren producten en hierover rapporteren naar transitiemanager en opdrachtgever
De gemeente Baarn neemt het opdrachtgeverschap voor de projectleider op zich namens de drie gemeenten.
De opdrachtgever(s)
De gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest hebben gezamenlijk zo’n 100.000 inwoners en werken op diverse gebieden samen. De gemeenten hebben de uitvoering van een groot deel van de taken in het sociaal domein belegd in een gezamenlijke samenwerkingsorganisatie. Door ontwikkelingen in het sociaal domein is besloten om een nieuwe en bredere uitvoeringsorganisatie in te richten.
Functie eisen
- BYOD (Bring your own device) regeling is van toepassing; kandidaat beschikt over een eigen laptop en werktelefoon voor het uitvoeren van de opdracht;
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bestuurskunde
- Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 6 mei voor 24 uur per week.
- Aantoonbare werkervaring als projectleider van gemeentelijke samenwerking(en) naar / in een gemeenschappelijke uitvoeringsorganisatie op het gebied van het sociaal domein;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als organisatie adviseur op het gebied van transformaties;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van het sociaal domein van een gemeentelijke instelling (35 punten);
- Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau op het gebied van bestuurskunde (20 punten);
- Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als organisatie adviseur/ projectleider binnen een gemeente (30 punten);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inrichten en aansturen van werkgroepen (15 punten).
Competenties
- Sterke sociale en communicatieve vaardigheden;
- Een systematische en geordende manier van werken;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Leidinggeven en daadkracht;
- Het vermogen om overzicht te houden;
- Sterk probleemoplossend vermogen;
- Resultaatgericht.
Extra info
- Duur: 9 maanden
- Opties verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
- Uren per week: 24 uur
- Start: 6 mei 2025
- Opleidingsniveau: WO
- Regio: Utrecht
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25 april bericht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!