Meer details
Match criteria
Dienstverband
- Detachering
Uurtarief
- 93,50
Duur
- 36 uur pw, 12 mnd
Projectleider Alternatieve Afvalinzameling Centrum (9-Straatjes)
Nieuw

Functie omschrijving
De afvalinzameling in het centrum gebeurt veelal nog met zakkeninzameling. Dit zorgt voor vieze straten en de vrachtwagens die worden ingezet zorgen ook voor veel problemen. Er ligt een plan om het centrum op een alternatieve manier in te zamelen. In pilot 9 straatjes testen we een on demand inzamelsysteem ´Afval op Afspraak´. We zoeken een projectleider die deze pilot aanstuurt, de methodiek ´Afval op Afspraak´ doorontwikkelt en voorbereidingen treft voor het vervolg vanaf 1 januari 2026.
• Je voert projectmanagement werkzaamheden uit, houdt een voortgangsrapportage bij, stemt af met programmamanager en neemt actief deel aan de verschillende projectteams;
• Je neemt deel in het programmateam en neemt taken op je in afstemming met de programmamanager;
• Op basis van kwaliteiten en voorkeuren kan er evt geschoven worden met werkzaamheden van andere projecten (pilot inzameling over het water, inrichten overslaglocaties, aanbestedingen).
• Je geeft leiding aan de pilot 9 straatjes en schrijft een eindevaluatie. Je bedenkt en voert verbeteringen door in de methodiek ‘Afval op Afspraak’. Bv. verbeteringen in de gebruikte voertuigen, de dienstverlening voor bewoners en ondernemers of de manier van werken door de chauffeurs. Je stemt af met stakeholders binnen en buiten de gemeente;
• Je trekt de realisatie van een nieuwe overslaglocatie op het water inclusief aanvraag omgevingsvergunning.
Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Dagelijkse aansturing projectteam;
- Tussentijdse evaluaties en rapportages;
- Constant relatiebeheer met alle relevante stakeholders, zowel in- al extern;
- Afstemming met diverse functionarissen en onderdelen voor de realisatie van project 9-straatjes.
• Je voert projectmanagement werkzaamheden uit, houdt een voortgangsrapportage bij, stemt af met programmamanager en neemt actief deel aan de verschillende projectteams;
• Je neemt deel in het programmateam en neemt taken op je in afstemming met de programmamanager;
• Op basis van kwaliteiten en voorkeuren kan er evt geschoven worden met werkzaamheden van andere projecten (pilot inzameling over het water, inrichten overslaglocaties, aanbestedingen).
• Je geeft leiding aan de pilot 9 straatjes en schrijft een eindevaluatie. Je bedenkt en voert verbeteringen door in de methodiek ‘Afval op Afspraak’. Bv. verbeteringen in de gebruikte voertuigen, de dienstverlening voor bewoners en ondernemers of de manier van werken door de chauffeurs. Je stemt af met stakeholders binnen en buiten de gemeente;
• Je trekt de realisatie van een nieuwe overslaglocatie op het water inclusief aanvraag omgevingsvergunning.
Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Dagelijkse aansturing projectteam;
- Tussentijdse evaluaties en rapportages;
- Constant relatiebeheer met alle relevante stakeholders, zowel in- al extern;
- Afstemming met diverse functionarissen en onderdelen voor de realisatie van project 9-straatjes.
De opdrachtgever(s)
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval zijn daartoe door vertaald in concrete programma’s en projecten.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval zijn daartoe door vertaald in concrete programma’s en projecten.
Functie eisen
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO-diploma.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met projectmanagement in een grootstedelijke en/of ambtelijke omgeving.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met relatiebeheer en stakeholdermanagement.
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met projectmanagement bij afvalinzameling.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met logistieke processen.
Extra info
• Startdatum: 02-06-2025
• Einddatum: 01-06-2026
• Werklocatie: Anton de Komplein 150, 1102 CW, Amsterdam Zuidoost
• Aantal uren per week: 32-36
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
• Planning interviews: medio april 2025
• Einddatum: 01-06-2026
• Werklocatie: Anton de Komplein 150, 1102 CW, Amsterdam Zuidoost
• Aantal uren per week: 32-36
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
• Planning interviews: medio april 2025
Locatie
Amsterdam
Publicatiedatum
10.04.2025
Publicatie eindigt
19.04.2025
Contactpersoon
Foeken
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: