Projectsecretaris

Nieuw

Functie omschrijving

Projectsecretaris/ adviseur omgeving t.b.v. project LVO & IVP Castricum

Takenpakket
De gemeente Castricum is, in samenwerking met ProRail, verantwoordelijk voor de herinrichting van de spoorwegovergang Beverwijkerstraatweg. Dit project valt onder het Landelijk Verbeterprogramma Overwegen (LVO). Parallel hieraan wordt gewerkt aan het opstellen van een Integraal Verkeersplan (IVP) dat richting geeft aan het verkeers- en mobiliteitsbeleid van de gemeente voor de komende jaren.
Beide trajecten zijn inhoudelijk en procesmatig sterk met elkaar verweven. Er is sprake van een hoge bestuurlijke en politieke gevoeligheid, onder andere vanwege ingrijpende keuzes zoals een mogelijke autoluwe Dorpsstraat. De gemeente Castricum treedt op als penvoerder binnen het LVO-traject; ProRail is mede-opdrachtgever en medefinancier.
Om deze trajecten succesvol en zorgvuldig te begeleiden, is de gemeente Castricum op zoek naar een projectsecretaris die het projectteam inhoudelijk en organisatorisch ondersteunt. De projectsecretaris/adviseur omgeving ondersteunt het projectteam bij de inhoudelijke voorbereiding, planning, verslaglegging en documentatie van zowel het LVO- als het IVP-traject.
• Opstellen, bewaken en actualiseren van projectplanningen (t.b.v. besluitvorming, uitvoering en participatie);
• Voorbereiden, bijwonen en notuleren van overleggen (projectteam, bestuurlijk overleg, externe partners zoals ProRail);
• Bijhouden van actielijsten en besluitenlijsten, en zorgen voor opvolging;
• Structureren, beheren en actueel houden van projectdossiers en projectinformatie (in Join of vergelijkbaar systeem);
• Ondersteunen bij het opstellen van raads- en collegevoorstellen;
• Signaleren van knelpunten in proces of planning en hierover tijdig terugkoppelen aan projectverantwoordelijken;
• Coördineren van informatiestromen binnen het projectteam.

Functie eisen

De kandidaat dient aantoonbaar te voldoen aan de volgende vereisten:
• De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als projectsecretaris binnen gemeentelijke of infrastructurele projecten.
• De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met verslaglegging, besluitvorming en projectplanning.
• De kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau, aangetoond via een diploma of relevante werkervaring op dat niveau.

Zachte eisen
Naast het voldoen aan de harde eisen, worden kandidaten beoordeeld op onderstaande aanvullende wensen. Hoe beter de kandidaat aansluit bij deze wensen, hoe hoger de score op kwaliteit:

• De kandidaat heeft ervaring met besluitvormingsprocedures binnen gemeentelijke organisaties, zoals het opstellen of voorbereiden van college- en raadsvoorstellen.

• De kandidaat is bekend met het gebruik van informatiesystemen zoals Join, Decos of vergelijkbare digitale documentmanagementsystemen.

• De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen gemeenten in de regio Noord-Holland, wat de inhoudelijke en organisatorische aansluiting op het project vergemakkelijkt.
• De kandidaat heeft ervaring met het ondersteunen van politiek- of bestuurlijk gevoelige projecten, en is in staat om daarin zorgvuldig en discreet te opereren.

• De kandidaat is beschikbaar per april 2025 of eerder.

• De kandidaat beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, passend bij het werken in een dynamische en politiek-bestuurlijke omgeving.

Competenties

• Opstellen, bewaken en actualiseren van projectplanningen (t.b.v. besluitvorming, uitvoering en participatie);
• Voorbereiden, bijwonen en notuleren van overleggen (projectteam, bestuurlijk overleg, externe partners zoals ProRail);
• Bijhouden van actielijsten en besluitenlijsten, en zorgen voor opvolging;
• Structureren, beheren en actueel houden van projectdossiers en projectinformatie (in Join of vergelijkbaar systeem);
• Ondersteunen bij het opstellen van raads- en collegevoorstellen;
• Signaleren van knelpunten in proces of planning en hierover tijdig terugkoppelen aan projectverantwoordelijken;
• Coördineren van informatiestromen binnen het projectteam.

Extra info

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:

  • Startdatum : Zo spoedig mogelijk, bij voorkeur april 2025
  • Einddatum : 31-12-2025
  • Optie verlenging t/m : Tot 31-12-2026
  • Aantal uur per week : 16 uur

In overleg fysiek aanwezig op een van de werklocaties van de BUCH.

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Bergen/Uitgeest/Castricum/Heiloo

Interviews zijn op 22 apr. 2025 (di.)

Locatie

Uitgeest

Publicatiedatum

08.04.2025

Publicatie eindigt

10.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!