Businesscontroller / Senior adviseur bedrijfsvoering

Nieuw

Functie omschrijving

Als Businesscontroller / Senior adviseur bedrijfsvoering Sport en Recreatie zorg jij voor een efficiënte en transparante bedrijfsvoering. Je bent sparringpartner voor beleidsmedewerkers, projectleiders, financiële ondersteuning en leidinggevenden op vooral financieel, fiscaal en organisatorisch gebied. Je werkt intensief samen met het afdelingshoofd. Samen met de bedrijfsadviseur, het bureauhoofd Sport & Bewegen en het afdelingshoofd vorm je het managementteam van de afdeling. Jij bent een belangrijk aanspreekpunt voor managers en beleidsmedewerkers en bepaalt mede het afdelingsbeleid en draagt dit ook actief uit. Dankzij jou verloopt de bestuurlijke planning en controlcyclus soepel. Regelmatig zet jij je tanden in een pittig project, analyseer je organisatorische en/of financiële knelpunten en denk je mee over de doorontwikkeling van de hele afdeling. Daarnaast optimaliseer je werkprocessen.

Je werkt nauw samen met de medewerker bedrijfsvoering, financiële adviseurs en managers. Door jouw inzet blijven sport- en recreatievoorzieningen in ’s-Hertogenbosch financieel gezond en toekomstbestendig, waardoor inwoners kunnen blijven sporten en bewegen.

Je maakt deel uit van de afdeling Sport & Recreatie, die verantwoordelijk is voor het beheer, onderhoud en de exploitatie van sportaccommodaties en de sportstimulering in ’s-Hertogenbosch. De samenwerking is informeel en collegiaal, met veel ruimte voor eigen initiatief. Ons team is trots op haar eigen bijdrage aan het positieve sport- en beweegklimaat in de gemeente ‘s-Hertogenbosch. Samen zorgen we ervoor dat sport en recreatie in de stad toegankelijk, goed georganiseerd en toekomstbestendig blijft.

Omschrijving kandidaat

Jij weet inhoud en bedrijfsvoering als geen ander te verbinden. Je bent daarbij zowel een denker als een doener. Met veel vrijheid en ruimte voor eigen initiatief ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de bedrijfsvoering binnen Sport en Recreatie in ’s-Hertogenbosch. Zo draag je bij aan de ontwikkeling, beheer en onderhoud van sportvoorzieningen en het stimuleren van sporten en bewegen van onze inwoners.

  • Je speelt een actieve rol bij grote investeringsprojecten en verduurzaming van sportvoorzieningen
  • Je bent een kritische sparringpartner voor beleidsmedewerkers, projectleiders en leidinggevenden op vooral financieel, fiscaal en organisatorisch gebied en met betrekking tot contracten.
  • Je bent ambtelijk opdrachtgever voor de exploitant van zwembad Kwekkelstijn en zorgt voor de benodigde bestuurlijke stukken op dit onderwerp. Ook in het contractmanagement van Sportiom heb je een adviserende en ondersteunende rol.
  • Bij omvangrijke subsidietrajecten zorg je voor het proces van aanvraag tot en met verantwoording.
  • Je bewaakt de financiële kaders van het onderhoud van alle sportaccommodaties en bewaakt het meerjarig perspectief van het beschikbare onderhoudsbudget.
  • Je coördineert binnen de afdeling de Planning en Controlcyclus en zorgt voor de juiste en tijdige afstemming met bijvoorbeeld controller en wethouder.

Functie eisen

  • Minimaal een wo-werk- en denkniveau, in de richting van Bedrijfskunde, Bestuurskunde of Finance
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen een overheidsorganisatie.

Wensen

  • Ervaring met fiscale vraagstukken.
  • Ervaring met procesoptimalisatie, Lean denken en organisatieontwikkeling, waarbij je verbeteringen doorvoert binnen administratieve en operationele processen.
  • Ervaring in het managen van de bedrijfsvoering en bedrijfsprocessen binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Jij bent een analytisch sterke en procesgerichte professional met een scherp oog voor financiën en organisatieontwikkeling.
  • Je schakelt moeiteloos tussen operationele en strategische vraagstukken
  • Je kunt goed samenwerken met verschillende stakeholders binnen de gemeente en hebt daarbij geen moeite om te schakelen tussen verschillende niveaus.

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Extra info

  • Van 1-6-2025 t/m 31-12-2025
  • Optie verlenging: 2 x 6 maanden
  • Standplaats: Stadskantoor, Wolvenhoek 1, ‘s-Hertogenbosch
  • De interviews vinden plaats op 8 mei in de ochtend.

Locatie

's-Hertogenbosch

Publicatiedatum

08.04.2025

Publicatie eindigt

17.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!