- Detachering
- 85,00
- 36 uur pw, 8 mnd
Medewerker vergunningen APV

Functie omschrijving
Als medewerker Vergunningen bij stadsdeel centrum behandel je aanvragen voor exploitatievergunningen. Daarnaast behandel je aanvragen voor middelgrote en grote evenementen (>500 – 10.000+ bezoekers). Je toetst de aanvragen aan relevante wet- en regelgeving en beleid en je coördineert de interne afstemming en advisering. Hierbij zal je steeds samenwerken met andere betrokken afdelingen en adviseurs. Ook heb je een belangrijke functie in het informeren van ondernemers of andere belanghebbenden over mogelijkheden, onmogelijkheden en wettelijke vereisten voor het organiseren van een evenement of het exploiteren van een horecabedrijf. Op dit moment zijn we specifiek op zoek naar een ervaren medewerker die, zoveel mogelijk zelfstandig enkele middelgrote en grote evenementen kan behandelen.
Werkzaamheden
De medewerker Vergunningen:
- Behandelt aanvragen evenementenvergunningen (>500 – 10.000+ bezoekers) en stuurt op een tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling;
- Is zowel tijdens als na de behandeling van de vergunning als dossierhouder aanspreekpunt voor Toezicht en Handhaving, het Juridisch Bureau (bezwaar en beroep) en andere interne afdelingen en externe partners;
- Adviseert aan en werkt samen met Toezicht en Handhaving en Wabo vergunningen; -
Beantwoordt vragen van interne en externe partners;
- Draagt bij aan een stimulerende werksfeer en een gezamenlijk resultaat.
- Administratieve afhandeling van dossiers (DecosJoin)
De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Het vergunningenteam binnen stadsdeel Centrum geeft veel ruimte en verantwoordelijkheid aan individuele medewerkers. De medewerkers werken in een grotendeels zelfsturend team. Je bepaalt zelf en met het team welke dossiers je oppakt, je zorgt zelf voor een goede afstemming met interne collega’s en externe partners en als er bezwaar wordt gemaakt, ben jij degene die het besluit verdedigt tijdens de hoorzitting. Dat vergt behalve een gedegen inhoudelijke kennis van de juridische en beleidsmatige context, ook sterke sociale vaardigheden en bovenal een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor je dossiers, je collega’s en het proces.
Functie eisen
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met een juridische context
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het behandelen van aanvragen voor exploitatievergunningen, drank- en horecawetvergunningen en bij voorkeur met het zelfstandig uitvoeren van de Bibob[1]toets
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met gebiedsgericht werken
Extra info
• Einddatum:31-12-2025
• Werklocatie: Amstel, 1, 1011PN, AMSTERDAM
• Aantal uren per week:32-36
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
• Planning interviews: 21 april 2025
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!