Projectleider Openbare Ruimte

Nieuw

Functie omschrijving

In de gemeente Hilversum spelen veel projecten op het vlak van binnenstedelijke (gebieds)ontwikkeling. De aanbesteding rondom de herinrichting op de Kerkbrink is bijna rond en daarmee start de uitvoering nog voor de zomer. Dit project kenmerkt zich door een uitdagende fasering en omgevingsaspecten zoals (horeca-)ondernemers, bewoners omleidingen, bereikbaarheid, parallelle werkzaamheden in de directe omgeving (zoals verhuizing bibliotheek) en binnen het project veel werkzaamheden door derden die aangestuurd moeten worden door de directievoerder en aannemer. Naast deze stedelijke ontwikkelingen zijn er ook een aantal vervangingsprojecten in het kader van riolering/weg die opgepakt moeten worden. In de projectorganisatie worden verschillende vakdisciplines samengebracht die gezamenlijk voor realisatie van de opgave zorgen.

Voor de herinrichting van de Kerkbrink is de aanbesteding geweest, als technisch projectleider zorg jij samen met de directievoerder en de projectmanager voor de juiste uitvoering van het bestek. Daarnaast ondersteun jij bij het omgevingsmanagement zoals hierboven beschreven.

Voor de civiele/openbare ruimte projecten zoals voor de vervanging van riolering met daarbij de herinrichting van de straat ben je verantwoordelijk voor de hele scope van het project en zorg je voor het projectplan, pve, participatie, vo/do, bestek en uitvoering. De ontwerpers, werkvoorbereiders en directievoerders zitten ook in het team Voorbereiding & Uitvoering, naast verschillende adviseurs op het gebied van bereikbaarheid, water, riool, duurzaamheid en bodem.

Als projectleider werk je bij het Team Voorbereiding & Uitvoering, nauw samen met de projectmanager van het team projecten. In de projectgroep zitten onder andere de projectmanager, een landschap ontwerper, een verkeerskundig ontwerper en een directievoerder.

De opdrachtgever(s)

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek en/of vergelijkbaar;
  • Kandidaat gaat akkoord om minimaal 50% van de werkuren fysiek in Hilversum aanwezig te zijn.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider, waarvan 5 jaar als Projectleider openbare ruimte (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren complexe binnenstedelijke projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren van integrale openbare ruimte projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van de RAW systematiek / UAV, UAV – GC én EMVI (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Samenwerken
  • Overtuigingskracht
  • Besluitvaardig
  • Stressbestendig;
  • Communicatief vaardig (weet complexe materie eenvoudig en transparant uit te leggen in woord en beeld, mondeling en schriftelijk);
  • Overzicht kunnen bewaren en het team daarin meenemen;
  • Snel kunnen schakelen;
  • Resultaatgericht werken binnen de planning en financiële kaders;
  • Met tegengestelde belangen kunnen omgaan.

Extra info

Startdatum: 01-05-2025
Einddatum: 01-05-2026
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
Is hybride werken mogelijk: nee.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 18 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 17 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Hilversum

Publicatiedatum

08.04.2025

Publicatie eindigt

14.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!