Meer details
Match criteria
Dienstverband
- ZZP / Freelance
Uurtarief
- 60,00
Duur
- 36 uur pw, 8 mnd
Medewerker Heffen Belastingen
Nieuw

Functie omschrijving
Binnen het team Belastingen en Basisregistratie zijn wij op zoek naar een tijdelijke vervanging in het cluster Heffen.
De opdracht duurt in ieder geval t/m het einde van dit jaar. Met enige kans op uitloop-verlening.
De opdracht duurt in ieder geval t/m het einde van dit jaar. Met enige kans op uitloop-verlening.
- Als medewerker heffen draag je zorg voor correct en tijdig aangeleverde aanslagbiljetten gemeentelijke belastingen.
- Je boekt bezwaren in en handelt bezwaarschriften gemeentelijke belastingen af (excl. WOZ).
- Je beheert, onderhoudt en verwerkt gegevens uit de Basisregistratie Personen, het Handelsregister en het Kadaster in onze belastingapplicatie.
- Je beantwoordt (telefonisch of schriftelijk) vragen die betrekking hebben op je werkveld.
- Je voert verder alle voorkomende werkzaamheden uit op het gebied van heffen.
Omschrijving kandidaat
- Je bent snel beschikbaar; voor minimaal 32 uur uur per week
- Je hebt een MBO+ werk- en denkniveau
- Bij voorkeur aangevuld met relevante vakspecialistische diploma's en kennis op het gebied van belastingverordeningen, relevante wet- en regelgeving, werkprocessen en kwaliteitsnormen van de relevante werkgebieden.
- Je werkt graag zelfstandig, maar kunt ook goed in teamverband werken.
- Jouw sterke communicatieve vaardigheden zorgen ervoor dat je problemen snel helder krijgt, zodat je snel kunt doorpakken bij het analyseren en verwerken van uitvalinformatie.
- Je bent goed in het herkennen en interpreteren van de ‘vraag achter de vraag’ en het omgaan met mondige klanten.
- Je bent resultaatgericht, accuraat en klantvriendelijk.
- Je bent sterk in het bewaken van de planning en voortgang.
- Je hebt vooral ‘hart en passie voor de publieke zaak’ en voelt je verantwoordelijk voor een goede dienstverlening naar inwoners.
- Omdat er sprake is van planning en deadlines kun je goed werken onder tijdsdruk en ben je flexibel wanneer dit van je gevraagd wordt.
Functie eisen
- Kandidaat heeft minimaal een MBO 4 diploma in de financiële of administratieve richting. En toont dit aan op het CV.
- De kandidaat heeft minimaal 1-2 jaar ervaring in de werkzaamheden heffingen bij een gemeente en toont dit aan op het CV.
Wensen
- Werkervaring met Belastingen applicatie VRIS.
- Er wordt minimaal 16 uur per week gewerkt op het gemeentehuis in Hoogezand.
Extra info
- Van 15-5-2025 t/m 31-12-2025
- Optie verlenging: 2 x 3 maanden
- Standplaats: Hoogezand
- De gesprekken worden zo spoedig mogelijk na het verstrekken van de inschrijftermijn ingepland.
- Toelichting op rooster: Bij voorkeur minimaal 16 uur per week op locatie (vrij in te vullen).
Locatie
Hoogezand
Publicatiedatum
08.04.2025
Publicatie eindigt
15.04.2025
Contactpersoon
Foeken
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: