Juridisch Adviseur

Nieuw

Werkzaamheden

In de opdracht verricht de inhuurkracht werkzaamheden op het gebied van het privaatrecht. Deze werkzaamheden bestaan uit:

  • geven van juridisch advies op overeenkomsten, zoals samenwerkingsovereenkomsten, raamovereenkomsten, koopovereenkomsten, verwerkingsovereenkomsten, uitvoeringsovereenkomsten en convenanten;
  • meeschrijven aan de hierboven genoemde overeenkomsten;
  • geven van juridisch advies in lopende aanbestedingsprocedures alsmede het geven van juridisch advies op concept-aanbestedingsstukken;
  • juridisch ondersteunen bij inkoopvraagstukken op verzoek van de inkoopadviseur;
  • beantwoorden van juridische (mondelinge en schriftelijke) vragen van medewerkers van de gemeente Bunnik;
  • functioneren als sparingspartner voor medewerkers van de gemeente Bunnik op bovenstaande onderwerpen.

De opdrachtgever(s)

Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrecht in de rol van juridisch adviseur;
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding rechten;
  • Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het privaatrecht;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrecht in de rol van juridisch adviseur (35 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
  • Minimaal een afgeronde WO-masterdiploma op het gebied van rechtsgeleerdheid (15 punten);
  • De eigenschap om het juridisch advies duidelijk, met geduld en in begrijpelijke taal over te brengen aan medewerkers, zowel schriftelijk als mondeling, motiveer dit in een aparte alinea in het cv (30 punten).

Competenties

  • Flexibiliteit;
  • Inschatten van risico’s;
  • Overtuigingskracht;
  • Analytisch vermogen;
  • Nauwkeurigheid;
  • Samenwerking;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Toegankelijkheid.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-09-2025
Optie tot verlengen: 4 maal 4 maand(en)
Aantal uur per week: 18 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag en donderdag
Hybride werken is mogelijk maar minimaal 50% (bij voorkeur de donderdag) aanwezig op kantoor.


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 april 2025 van 11.30 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Odijk

Publicatiedatum

08.04.2025

Publicatie eindigt

10.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!