Coördinator Publieksbalie en Informatiebeheer

Nieuw

Functie omschrijving

Ben jij een verbindende en daadkrachtige leider met een hart voor publieke dienstverlening? Heb je oog voor innovatie en efficiëntie binnen een dynamische werkomgeving? Dan zoeken wij jou als onze tijdelijke Coördinator Publieksbalie en informatiebeheer!

Wat ga je doen?
Als Coördinator Publieksbalie en informatiebeheer geef je direct leiding aan de Publieksbalie en informatiebeheer. Hieronder valt de receptie, het Klant Contact Centrum (KCC) en Burgerzaken (13 personen). Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor het team Informatiebeheer (6 personen). Je speelt een cruciale rol in het verbeteren van onze dienstverlening en zorgt ervoor dat inwoners professioneel geholpen worden.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:
  • Leidinggeven aan de teams Publieksbalie en Informatiebeheer.
  • Kwaliteitsbewaking: je zorgt ervoor dat werkprocessen binnen de teams goed worden uitgevoerd en bewaakt de naleving van wet- en regelgeving.
  • Samenwerking: je schakelt met interne en externe partners om de dienstverlening verder te verbeteren.
  • Innovatie en digitalisering: je draagt bij aan de verdere digitalisering van klantcontacten en archiefbeheer.

Omschrijving kandidaat

Wat breng jij mee?
  • Een afgeronde relevante hbo-opleiding (bijvoorbeeld Bestuurskunde, Rechten of een andere relevante richting).
  • Aantoonbare ervaring in leidinggeven binnen een publieke organisatie.
  • Kennis van en affiniteit met burgerzaken, klantcontact en archiefbeheer.
  • Een proactieve en verbindende houding: je schakelt makkelijk tussen teams en niveaus.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om veranderingen door te voeren.

Functie eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde relevante hbo-opleiding bij voorkeur richting Bestuurskunde en/of Rechten.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in leidinggeven binnen een publieke organisatie.
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde relevante hbo-opleiding bij voorkeur richting Bestuurskunde en/of Rechten.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in leidinggeven binnen een publieke organisatie.
  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar kennis en ervaring met burgerzaken, klantcontact en archiefbeheer voor een overheidsinstelling

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

- Een proactieve en verbindende houding: je schakelt makkelijk tussen teams en niveaus.
- Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om veranderingen door te voeren.

Extra info

  • Startdatum 12-5-2025
  • Einddatum 14-11-2025
  • Optie tot verlenging opmerkingen 2x 3 maanden
  • Aantal uur per week 24,00

De gesprekken vinden plaats op woensdagochtend 23 april via MS Teams, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Locatie

Nijverdal

Publicatiedatum

07.04.2025

Publicatie eindigt

14.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!