Projectleider Materiële Controles

Nieuw

Functie omschrijving

Jij bent van de jeugdzorg voor de langere termijn betaalbaar en toegankelijk te houden. Door jouw energie samen met regiocollega’s in te zetten op effectieve, doelmatige én rechtmatige zorg draag jij daaraan bij.

Jouw opdracht
Als Jeugdhulp Regio Rijnmond werken wij nauw samen met de 13 gemeenten in onze regio om een duurzaam jeugdstelsel te realiseren. We zetten ons in om de regionale kosten te beheersen en de schaarse zorgmiddelen zo efficiënt en duurzaam mogelijk in te zetten. Het Algemeen Bestuur heeft hiervoor een bestuurlijke opdracht gegeven. Een belangrijk onderdeel van deze opdracht is het uitvoeren van materiële controles bij onze gecontracteerde zorgaanbieders. Dit ga je doen voor 10 van de 13 gemeenten die gezamenlijk hebben ingekocht op regionale jeugdhulp. Sommige van deze gemeenten zijn al begonnen met deze materiële controles. Dit vereist een risicogerichte en omgevingsbewuste aanpak.

Jouw rol als projectleider
Als enthousiaste projectleider werk je graag samen op regionaal niveau. Je stelt controleplannen op en voert deze uit in afstemming met bestaande controles in de regio. Eerst bepaal je het doel van de materiële controle, voer je een risicoanalyse uit en stel je een controleplan op. Daarbij stel je een implementatieplan op waardoor de materiële controle geborgd en uitgevoerd wordt in de organisatie.

Doel van de opdracht
Het doel van jouw opdracht is om te controleren of de geleverde zorg rechtmatig en doelmatig is verleend door zorgaanbieders. Dit omvat het verifiëren van de juistheid van declaraties en het beoordelen van de noodzaak van de geleverde zorg.

Opdrachtomschrijving
1. Projectplanning
• Als enthousiaste projectleider werk je graag samen op regionaal niveau.
• Je stelt het projectplan en de begroting op en zorgt ervoor dat deze worden getoetst.
2. Controleplan
• Je stelt controleplannen op en voert deze uit in afstemming met bestaande controles in de regio.
• Je bepaalt het doel van de materiële controle en voert een risicoanalyse uit.
• Je stelt een gedetailleerd controleplan op.
3. Implementatie in de bestaande organisatie
• Door jouw implementatieplan gaat de organisatie aan de slag met de materiële controle en het opgestelde controleplan.

De opdrachtgever(s)

De afdeling
Jeugdhulp is in het nieuws, elke week! Opinies over het al dan niet geslaagd zijn van de decentralisatie, budgettaire problematiek en veel aandacht voor goede zorg aan kwetsbare jongeren zorgen voor blijvende aandacht. Ons team bestaat uit echte professionals en onze missie om de jeugdigen te helpen verbindt ons. Dat zie je terug op de werkvloer, vanuit huis tijdens een online meeting én in de cijfers; wij scoren namelijk het hoogst op bevlogenheid binnen de gemeente Rotterdam.

Bij ons krijg je alle ruimte om jouw ideeën te ontwikkelen en uit te voeren. Sterker nog, dat moedigen we alleen maar aan. Het woord hiërarchie komt niet voor in ons woordenboek, want iedereen neemt gewoon eigen verantwoordelijkheid. Naast ons team werk je nauw samen met de andere collega’s uit team bestuur ondersteuning, financiën en informatievoorziening.

Onze organisatie
Je gaat aan de slag voor de Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond (GRJR). Dit is het resultaat van dertien gemeenten in de regio Rijnmond die de handen ineen hebben geslagen voor de specialistische jeugdhulp. Ons team bestaat uit vijfentwintig collega’s en samen dragen we een grote verantwoordelijkheid op onze schouders voor duizenden jeugdigen die hulp nodig hebben in onze eigen woon- en leefomgeving.

Omschrijving kandidaat

  • Stressbestendigheid: Je laat je niet snel uit het veld slaan en kunt je gemakkelijk verdiepen in complexe materie zonder het overzicht te verliezen. Daarnaast kun je op een verbindende manier pittige gesprekken voeren met zorgaanbieders.
  • Communicatie: Je straalt energie uit in je gesprekken en weet constructief om te gaan met weerstand.
  • Samenwerking: Je bent zichtbaar en toegankelijk voor collega's en hebt een natuurlijke aanleg voor samenwerking.
  • Zorgvuldigheid: Je handelt zorgvuldig en ziet niet alleen de wettelijke aspecten van controles, maar ook de mogelijkheden voor verbetering die hieruit voortvloeien.
  • Resultaatgerichtheid: Je zorgt ervoor dat verbeteringen volledig worden doorgevoerd en dat we concrete resultaten behalen, zelfs als dit een extra stap vereist.

Functie eisen

• Je hebt minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
• Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als projectleider, opgedaan in de afgelopen 7 jaar;
• Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het sociaal domein of bij een zorgverzekeraar;
• Je hebt kennis van materiële controles in de zorg;

Wensen
• Je hebt een afgeronde wo-opleiding;
• Je hebt ervaring met regionaal samenwerken in een gemeentelijke setting;
• Je hebt ervaring met het opstellen van rapportages;
• Je hebt werkervaring met zorgaanbieders en/of gewerkt voor zorgaanbieders;
• Je hebt werkervaring met het opzetten en uitvoeren van materiële controles bij zorgaanbieders;
• Je hebt werkervaring als projectleider bij een gemeente met meer dan 80.000 inwoners.

Extra info

  • Werklocatie: Het Timmerhuis
  • Thuiswerkbeleid: In het kader van Anders Werken wordt er deels vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is, vindt dit voornamelijk plaats op de volgende locatie: Het Timmerhuis.
  • Startdatum: Zo snel mogelijk, naar verwachting begin mei 2025
  • Uren per week: 20 – 28
  • Duur opdracht: 6 maanden
  • Verlengingsopties: 3 x 6 maanden
  • Data voor verificatiegesprek: N.t.b.De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Locatie

Rotterdam

Publicatiedatum

07.04.2025

Publicatie eindigt

12.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!