Beleidsmedewerker Economische Zaken

Nieuw

Functie omschrijving

Beleidsmedewerker Economische zaken, met als opdracht evalueren BIZ Egmond aan Zee

Takenpakket
• Je adviseert wethouders en colleges en bereidt raadsbesluiten voor.
• Je stelt beleid op, actualiseert verordeningen en voert deze uit.
• Je draagt zorg voor evaluatie en verbetering van bestaand beleid.
• Je voert beleid uit en stemt deze uitvoering integraal af met andere teams binnen de werkorganisatie.
• Je adviseert over jouw vakgebied bij ruimtelijke initiatieven.
• Je overlegt met initiatiefnemers / belanghebbenden / omwonenden / ondernemers over initiatieven.

Functie eisen

• HBO/WO werk- en denkniveau.
• Minimaal 3 jaar recente werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente .
• Kennis van relevante wetgeving zoals omgevingsrecht, algemene wet bestuursrecht en de wet ruimtelijke ordening.
• Actuele kennis van de ontwikkelingen op jouw vakgebied.
• Vakinhoudelijke specialist met betrekking tot oprichten juridische BIZ.
• Recente (niet langer dan 2 jaar geleden) ervaring met het oprichten van BIZ .

Zachte eisen
• Lokale kennis is een grote meerwaarde.
• Ervaring bij een werkorganisatie (meerdere besturen tegelijk) .

Competenties

• Je bent een resultaatgerichte, zelfstandige op samenwerkingsgerichte beleidsmedewerker met een flexibele manier van werken en denken. Ook heb je een heldere, prettige manier van communiceren, met aandacht voor proces en relatie. Je staat sterk in je schoenen, bent verantwoordelijk, proactief en klantgericht. Voor inwoners, ondernemers en je collega’s ben je een constructieve en laagdrempelige sparringpartner. Je hebt gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen
• Afhankelijk van de gevraagde specialisatie heb je een actuele kennis van de ontwikkelingen op jouw vakgebied (wonen, economische zaken, recreatie & toerisme, milieu, ruimtelijke kwaliteit, landschap, erfgoed, vastgoed, energietransitie, onderwijshuisvesting, ruimtelijke ordening)

Extra info

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:

  • Startdatum : 1 mei 2025
  • Einddatum : 31 december 2025
  • Optie verlenging t/m : 31 december 2026
  • Aantal uur per week : 8 uur

In overleg fysiek aanwezig op een van de werklocaties van de BUCH.

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum, op de datum genoemd in de planning.

Interviews zijn op 22 apr. 2025 (di.)

Locatie

Uitgeest

Publicatiedatum

07.04.2025

Publicatie eindigt

13.04.2025

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!