- Detachering
- 122,00
- 40 uur pw, 12 mnd
Manager Projectmanagement

Functie omschrijving
Werkzaamheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Verantwoordelijkheid dragen voor het kwalitatief koppelen van projectmanagers aan de aanvragen van onze interne opdrachtgevers en aan de ontwikkeling van medewerkers (matchingsproces);
- Relatiemanagement en acquisitie voor alle directies van het Kadaster; je zoekt samen met collega’s actief naar de vraag (achter de vraag) van opdrachtgevers en formuleert de vraag van morgen;
- Zorgdragen voor bedrijfsvoering en zakelijke targets zoals declarabiliteit van medewerkers;
- Als lid van het Integraal Management Overleg ben je samen met alle managers binnen BOI verantwoordelijk voor het realiseren van de IT ambities en ook voor het etaleren van onze toegevoegde waarde richting de organisatie.
- Nauwe samenwerking met CIO-office.
- Je voert de regie over de werving van PM-inhuur via het dynamisch aankoopsysteem (DAS) in samenwerking met de inkoopafdeling.
- De nadruk bij de doorontwikkeling van projectmanagement ligt op verandermanagement, risicomanagement en de effectiviteit van stuurgroepen. Ook het continueren van het vakmanschap projectmanagement in combinatie met agile werken zal onverkort doorgang moeten vinden. We streven daarbij naar meer beheersbaarheid, voorspelbaarheid en transparantie in projectuitvoering.
De opdrachtgever(s)
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Functie eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 21-4-2025 tot en met 30-4-2026 voor 36-40 uur per week.
- Diploma op WO niveau.
- Minimaal 5 jaar management ervaring aan professionals.
- Minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement.
- Minimaal 2 jaar ervaring met agile werken, bij voorkeur in combinatie met Prince 2.
- Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 2 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers.
- Minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement en het managen van veranderingen.
- Affiniteit met IT.
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) hoe in eerder opdrachten en functies invulling is gegeven aan de gewenste doorontwikkeling van projectmanagement.
- Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
- U geeft een beschrijving (max. 300 woorden) hoe u in eerder werk en ervaring succesvol invulling hebt gegeven aan de in deze opdracht gestelde taken, met name als lijnmanager aan ongeveer 30 professionals (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
- Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
Competenties
• Coachen;
• Enthousiasmeren;
• Overtuigingskracht;
• Resultaatgericht;
• Samenwerken;
• Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen;
• Service- en klantgericht;
• Proactief en initiatiefrijk.
Extra info
- Standplaats: Apeldoorn
- Startdatum: 21-04-2025
- Einddatum: 30-04-2026
- Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
- Uren per week: 36-40
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden in Apeldoorn op 11 april 2025 in de ochtend. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!