Privacy /AVG medewerker

Nieuw

Functie omschrijving

Het actualiseren, opstellen, laten vaststellen en implementeren van privacybeleid binnen de gemeente. Dit omvat onder andere:

  • Het privacybeleid/-reglement

  • De privacyverklaring op de gemeentelijke website

  • Het proces voor het onderhouden van het verwerkingsregister

  • Het protocol meldplicht datalekken

Taken en verantwoordelijkheden

  • Inventariseren en beoordelen van bestaand privacybeleid en ontbrekende onderdelen.

  • Opstellen of bijwerken van privacybeleid conform de actuele wet- en regelgeving (AVG, BIO).

  • Coördineren van het vaststellingsproces binnen de gemeente.

  • Implementeren en borgen van het beleid binnen de organisatie.

  • Adviseren van Privacy Officers en andere stakeholders over de naleving van het beleid.

Achtergrond en noodzaak

Het huidige privacybeleid is verouderd (2018) of ontbreekt. De gemeente is wettelijk verplicht dit beleid actueel te houden, maar heeft intern onvoldoende capaciteit om dit uit te voeren. Daarom is externe inhuur noodzakelijk om aan de wettelijke vereisten te voldoen.

Functie eisen

  • Opleiding: Minimaal HBO werk- en denkniveau in een relevante richting (bijvoorbeeld Rechten, Bestuurskunde of IT).
  • Kennis: Basiskennis van de AVG (GDPR) en privacywetgeving.
  • Ervaring: Minimaal 1 jaar werkervaring met privacy, gegevensbescherming of informatiebeveiliging.
  • Vaardigheden: Informatie goed kunnen analyseren en verwerken. Duidelijk en correct kunnen communiceren over privacyregels.

Wensen

  • Affiniteit met werken binnen een (semi-)overheidsorganisatie.

Extra info

  • Startdatum 7-4-2025
  • Einddatum 1-8-2025
  • Aantal uur per week 32,00

Locatie

Maarssen

Publicatiedatum

27.03.2025

Publicatie eindigt

31.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!