Projectleider ICT

Nieuw

Functie omschrijving

Samen met een aantal inhoudelijk zeer sterke collega’s zorg je ervoor dat zowel de klanten als de interne organisatie optimaal gebruik maakt van de aanwezige automatiseringsmodules en/of nieuwe applicaties. Binnen het project valt ook, indien nodig, de hiervoor benodigde procesaanpassing. Natuurlijk wordt ervoor gezorgd dat voor de implementatie van het project de communicatie over de gewijzigde werkwijze zeer zorgvuldig wordt voorbereid en ter besluitvorming aan het management aangeboden.

Werkzaamheden

  • Opstellen van de projectopdracht, het helder definiëren van de doelstelling en gedetailleerd uitwerken van het project in een plan van aanpak en zorgen voor de naleving hiervan;
  • Het plannen, coördineren, bewaken van de voortgang en in beeld brengen van de gevolgen voor de processen die het project raken;
  • Regelmatig verstrekken van voortgangsrapportages aan de verantwoordelijke teamleider;
  • Mede samenstellen van een effectief projectteam op basis van de benodigde kennis, motivatie en activiteiten;
  • Opbouwen, betrekken en onderhouden van een extern relatienetwerk, incl. alle betrokken partijen;
  • Toezien op de borging van afspraken met de partners, leveranciers, inclusief naleving van (architectuur) principes, richtlijnen en modellen in contracten;

De opdrachtgever(s)

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Omschrijving kandidaat

Je weet te schakelen tussen de verschillende partijen, de stakeholders en je projectteam. De partijen met elkaar verbinden en ze enthousiasmeren om het gewenste resultaat te behalen is vanzelfsprekend. Je bent proactief en communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider met ICT;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider ICT binnen een gemeentelijke organisatie;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT (15 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider (35 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ICT binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 18 uur (20 punten);

Competenties

  • Verbinder;
  • Communicatief sterk;
  • Daadkrachtig;
  • Doorzettingsvermogen;

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-09-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 18 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg in principe tweeënhalf dag per week (Ma/Do)
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg;


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 april 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Soest

Publicatiedatum

26.03.2025

Publicatie eindigt

31.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!