BRP specialist

Nieuw

Functie omschrijving

Het leuke aan jouw taak als BRP specialist is dat je een grote verantwoordelijkheid hebt in de zaken die op je pad komen. In deze uitdagende functie komen de complexere taken van burgerzaken bij jou terecht. Denk hierbij aan zaken op het gebied van de Basisregistratie Personen (BRP), Burgerlijke Stand en kwaliteitsbeheer. In de backoffice ben je bijvoorbeeld bezig met het actualiseren van de BRP; het afhandelen van het berichtenverkeer en het beoordelen van brondocumenten. Je handelt eerste en hervestigingen zelfstandig af. Daarnaast lever je een bijdrage aan de zelfevaluatie en denk je mee met het team. Je werkt veel zelfstandig, maar een nauwe samenwerking met je collega’s is er altijd.

Werkzaamheden

Wij zoeken een teamplayer die met aantoonbare werkervaring waarvan de laatste vier jaar als specialist zijn steentje kan bijdragen aan het signaleren van fouten en het oplossen hiervan. Je kunt complexe mutaties en correcties doorvoeren in de BRP en bent een vraagbaak voor jouw collega's. Je hebt actuele kennis van wet- en regelgeving en bent bekend met Centric Burgerzaken. Het is een pré wanneer jij selecties kunt uitdraaien uit Cognos en een bijdrage kunt leveren aan het oplossen van storingen in onze applicaties.

De opdrachtgever(s)

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als BRP specialist;
  • Aantoonbare werkervaring met het oplossen van fouten en het muteren van complexe mutaties en correcties in de BRP;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 voor 18 uur per week;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Beschikbaar op kantoor op maandagen, donderdagen en vrijdagen; (45 punten)
  • Aantoonbare kennis van Centric Burgerzaken, omschrijf duidelijk hoe deze kennis is opgedaan. (55 punten)

Competenties

  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken;
  • Vraagbaak voor collega's;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 31-12-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 18 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Do - Vrij.ochtend
Is hybride werken mogelijk: nee


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 8 april of woensdag 9 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Bilthoven

Publicatiedatum

26.03.2025

Publicatie eindigt

30.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!