- ZZP / Freelance
- 110,00
- 16 uur pw, 12 mnd
Projectleider Digitalisering Financiën

Functie omschrijving
Over de gemeente Maashorst
De gemeente Maashorst is een vooruitstrevende organisatie die midden in de samenleving staat. Wij werken aan een inclusieve samenleving waarin iedereen kan meedoen en waar de dienstverlening aan onze inwoners centraal staat. Binnen het financiële domein spelen wij een belangrijke rol voor inwoners en ondernemers. Om dit verder te versterken, zoeken wij een projectleider financiën die als aanjager en verbinder bijdraagt aan de transitie naar een meer gedigitaliseerde werkomgeving.
De uitdaging
Als projectleider financiën geef je leiding aan de implementatie van een nieuw financieel pakket binnen het financiële domein. Je zorgt voor een soepele aanbesteding en invoering, waarbij je rekening houdt met procesoptimalisatie (financiële processen), datamigratie en de integratie met andere systemen. Dit draagt bij aan efficiëntere financiële processen en een verbeterde dienstverlening.
Je zult verantwoordelijk zijn voor de volgende doelen:
- Voorbereiding aanbesteding: Je coördineert de voorbereidingen voor de aanbesteding van een nieuw financieel systeem. Je draagt zorg voor de vertaling van de eisen en wensen van alle betrokken partijen naar een duidelijke aanbesteding en onderzoekt moderne, toekomst vaste innovatieve oplossingen. Het einddoel is een efficiëntere dienstverlening rekening houdend met de eisen op het gebied van dienstverlening, bedrijfsvoering, onderhoud en beheer.
- Uitvoering van de aanbesteding: Je leidt het aanbestedingsproces, waarbij je een transparant proces waarborgt en rekening houdt met de technische en menselijke kant van de transitie.
- Implementatie van het systeem: Je bent verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe systeem, begeleidt de teams in het adoptieproces en ondersteunt hen bij veranderingen in werkprocessen.
Werkzaamheden
Jouw verantwoordelijkheden:
- Het voorbereiden, uitvoeren en implementeren van een nieuw financieel systeem.
- Bijdragen aan efficiënte dienstverlening en procesoptimalisatie binnen het financiële domein.
- Het borgen van de samenwerking tussen stakeholders zoals de financiële teams, de IT-afdeling en externe leveranciers.
- Een bijdrage leveren aan de organisatie brede transitie naar datagedreven werken vanuit het financiële domein.
- Het bewaken van projectdoelstellingen, budgetten en planningen.
Omschrijving kandidaat
Wat breng jij mee?
- Opleiding
Minimaal een afgeronde HBO-opleiding in een relevant vakgebied (bijvoorbeeld financiën, informatiemanagement of bedrijfskunde). - Ervaring
Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider binnen het financiële domein, met aanbestedingen en implementaties van IT-systemen. - Applicatiekennis
Je hebt ervaring met het migreren van minimaal 1 financiële applicatie met daarin de financiële administratie, budgettering en begrotingsbeheer, crediteuren- en debiteurenbeheer, activa-administratie en de verplichtingenadministratie binnen het financiële domein bij een gemeente. Het is een pre als dit van Key2financien naar een andere applicatie is. - Digitaliseringskennis
Uitgebreide kennis van digitalisering en de laatste technologische ontwikkelingen. Bij voorkeur in het gemeentelijk domein. - Communicatieve vaardigheden:
In staat om complexe informatie helder over te brengen aan verschillende doelgroepen.
In staat om zichtbaar en koersvast richting en sturing te geven aan veranderingen en medewerkers daar in mee te nemen. - Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie. - Organisatietalent
Ervaren projectmanager met sterke organisatorische vaardigheden.
Je bent in staat om met tegenstrijdige belangen om te gaan en deze binnen de gemeente te begrijpen, te balanceren en tot besluitvorming te komen.
Functie eisen
- Minimaal een afgeronde HBO-opleiding in een relevant vakgebied (bijvoorbeeld financiën, informatiemanagement of bedrijfskunde).
- Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider binnen het financiële domein, met aanbestedingen en implementaties van IT-systemen.
- Je hebt ervaring met het migreren van minimaal 1 financiële applicatie met daarin de financiële administratie, budgettering en begrotingsbeheer, crediteuren- en debiteurenbeheer, activa-administratie en de verplichtingenadministratie binnen het financiële domein bij een gemeente. Het is een pre als dit van Key2financien naar een andere applicatie is.
- Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
- Ervaren projectmanager met sterke organisatorische vaardigheden. Je bent in staat om met tegenstrijdige belangen om te gaan en deze binnen de gemeente te begrijpen, te balanceren en tot besluitvorming te komen.
Wensen
- Aanbesteding, implementatie en migratie inclusief koppelingen van een financiële applicatie(s) bij een gemeente.
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Waarom is deze opdracht passend?
- Waarom ben je de geschikte kandidaat?
- Welke ervaring en karaktereigenschappen onderbouwen dit?
Competenties
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Teamplayer, communicatief sterk, ondernemend, leergierig, resultaatgericht, proactief en betrouwbaar.
Extra info
- Van 1-5-2025 t/m 1-5-2026
- Optie verlenging: 12 x 3 maanden
- Standplaats: Uden
- De gesprekken vinden plaats op dinsdag 15 april.
- Toelichting op rooster: Minimaal 2 dagen per week op locatie
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!