Meer details
Match criteria
Dienstverband
- ZZP / Freelance
Uurtarief
- 107,00
Duur
- 24 uur pw, 6 mnd
Inkoopadviseur - specialiteit ICT en GWW/utiliteit
Nieuw

Functie omschrijving
Wij zoeken een Inkoopadviseur voor gemiddeld 24 uur per week (flexibiliteit is nodig) met ruime kennis van en ervaring met het voorbereiden, uitvoeren en begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures in de (semi) publieke sector, met als specialiteit ICT en GWW/utiliteit.
Je bent is in staat zelfstandig te werken in het aanbestedingsplatform van Mercell Source-to-Contract.
Dit betreft een tijdelijke functie ter ondersteuning van het procurement team. Je gaat samen met je collega’s van het procurement team:
Binnen het procurement team zijn er collega's die zich verder kunnen ontwikkelen. Wanneer het past binnen hun werkzaamheden, neem je hen mee in enkele van je projecten, zodat ze daar van kunnen leren.
Je bent is in staat zelfstandig te werken in het aanbestedingsplatform van Mercell Source-to-Contract.
Dit betreft een tijdelijke functie ter ondersteuning van het procurement team. Je gaat samen met je collega’s van het procurement team:
- De business adviseren op het gebied van inkoop, aanbesteden en contracten;
- Inkoop strategieën opstellen in samenwerking met de business;
- Inkoopprocedures uitvoeren en begeleiden, van start tot afronding;
- (Europese) aanbestedingen uitvoeren in de tools die PoA gebruikt;
- Het inkoopbeleid en -proces naleven en bewaken;
- Bijdragen aan realisatie van de doelen van procurement team in 2025:
- De transitie naar Green Port Amsterdam mede mogelijk maken, voor, met en door de business;
- MVOI;
- Ontwikkeling van een gelaagd dienstverleningsmodel;
- Optimalisatie van het leveranciersbestand;
- Categoriemanagement.
Binnen het procurement team zijn er collega's die zich verder kunnen ontwikkelen. Wanneer het past binnen hun werkzaamheden, neem je hen mee in enkele van je projecten, zodat ze daar van kunnen leren.
De opdrachtgever(s)
Organisatie
Port of Amsterdam is de vierde haven van West-Europa en verantwoordelijk voor de ontwikkeling, exploitatie en het beheer van de Amsterdamse havenregio. De haven van Amsterdam maakt deel uit van de grootste 'airport-city'-combinatie in Europa. Daarmee is het een belangrijke motor voor de regionale en nationale economie. Om de transitie naar onze uitdagende doelen te realiseren moeten we scherpe keuzes maken, het voortouw nemen en willen we regisseur zijn van een toekomstbestendige havenregio. Be part of a better Port is daarom onze slogan. Uiteraard blijven we samenwerken met andere partijen, maar vanaf nu willen we meer uitnodigen, meer daadkracht en lef tonen.
Het team
De procurement afdeling is de afgelopen 6 jaar uitgegroeid tot een team van acht collega’s. De afdeling werkt met accounthouders voor afdelingen binnen Port of Amsterdam, die tegelijkertijd ook categoriemanagers zijn voor bepaalde commodities, en zorgt ervoor dat alle producten en diensten die PoA nodig heeft om haar doelen te realiseren, doelmatig en rechtmatig worden ingekocht.
Port of Amsterdam is de vierde haven van West-Europa en verantwoordelijk voor de ontwikkeling, exploitatie en het beheer van de Amsterdamse havenregio. De haven van Amsterdam maakt deel uit van de grootste 'airport-city'-combinatie in Europa. Daarmee is het een belangrijke motor voor de regionale en nationale economie. Om de transitie naar onze uitdagende doelen te realiseren moeten we scherpe keuzes maken, het voortouw nemen en willen we regisseur zijn van een toekomstbestendige havenregio. Be part of a better Port is daarom onze slogan. Uiteraard blijven we samenwerken met andere partijen, maar vanaf nu willen we meer uitnodigen, meer daadkracht en lef tonen.
Het team
De procurement afdeling is de afgelopen 6 jaar uitgegroeid tot een team van acht collega’s. De afdeling werkt met accounthouders voor afdelingen binnen Port of Amsterdam, die tegelijkertijd ook categoriemanagers zijn voor bepaalde commodities, en zorgt ervoor dat alle producten en diensten die PoA nodig heeft om haar doelen te realiseren, doelmatig en rechtmatig worden ingekocht.
Functie eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau (bachelor) aangevuld met een inkoopopleiding, minimaal NEVI 1 of vergelijkbaar.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het inkopen van ICT en het opstellen van contracten op het gebied van ICT.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van nationale en/of Europese aanbestedingstrajecten in de publieke sector.
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Uiterlijk 6 mei 2025 beschikbaar.
Wensen
- Op basis van de hieronder opgenomen gunningscriteria zullen wij een weging maken van de inschrijvingen.
- Aantoonbare werkervaring met aanbestedingtrajecten op het gebied van GWW/utiliteit.
- In het bezit van diploma NEVI 1 publiek of vergelijkbaar.
- Aantoonbare kennis van en ervaring met het aanbestedingsplatform Mercell Source-to-contract.
- Aantoonbare werkervaring met het toepassen van duurzaamheid binnen aanbestedingen.
- Aantoonbare ervaring met categoriemanagement.
Competenties
- Samenwerken
- Eigenaarschap
- Kritische houding
- Stressbestendig
- Flexibel
- Resultaatgericht
- Communicatief vaardig
Extra info
Wij zoeken een Inkoopadviseur
- voor (gemiddeld) 24 uur per week (flexibiliteit is nodig) (max. 600 uur in 6 maanden)
- hbo werk- en denkniveau
- Duur: 6 maanden, met een optie tot verlengen met 6 maanden
- aanvang: 6 mei 2025
- werklocatie: hybride, dinsdagen op kantoor, invulling nader af te stemmen.
Geplande gesprekken:
-
11 apr. 2025 (vr.)
-
14 apr. 2025 (ma.)
Locatie
Amsterdam
Publicatiedatum
24.03.2025
Publicatie eindigt
03.04.2025
Contactpersoon
Sen
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: