Project Controller

Nieuw

Functie omschrijving

Het Kadaster kent een aantal grote programma’s en projecten. Het in control zijn wat betreft deze programma’s is een belangrijke voorwaarde om deze succesvol te kunnen realiseren. Een goede projectcontrol speelt hierbij een belangrijke rol. Daarom zoeken we een projectcontroller.

In een notendop: met jouw kennis zorg je ervoor dat we in control zijn wat betreft een (op dit moment) 3 grote programma’s en projecten van het Kadaster. Je bent van deze grote programma’s en projecten de dedicated project controller. Je werkt binnen de natuurlijke driehoek van (gedelegeerd) opdrachtgever, projectleider en controllers.

Je adviseert, challenged en faciliteert de projectleider en gedelegeerd opdrachtgever. Ook heb je contact met het CIO office. Je hebt zitting in de stuurgroepen van deze grote programma’s en projecten. Je draagt er aan bij dat we achteraf niet verrast worden, bijvoorbeeld door uitloop of door onvoorziene kosten.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Prince 2
  • Agile/scrum
  • SAP (het Kadaster bereidt zich voor op een overgang naar AFAS)
  • FCC
  • Jira
  • Service Now

Werkzaamheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Je verzorgt het beheer van de projectadministratie.
  • Je analyseert en bewaakt het budget en planning, in relatie tot het beoogde resultaat.
  • Je monitoort de planning en stel je rapportages op over de voortgang.
  • Je verzorgt de data analyse.
  • Je draagt bij aan het riskmanagement en batenmanagement van het project.
  • Je draagt bij aan het realiseren van een hogere volwassenheid van projectbeheersing en projectmanagement.

De opdrachtgever(s)

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 april 2025 tot en met 14 april 2026 voor 32-36 uur per week.
  • Minimaal een afgeronde financiële hbo-opleiding. Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie, accountancy of control(ling).
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke positie, in een overheidsomgeving. Werkervaring bij een ZBO is een pré.
  • Aantoonbare kennis van Excel en ERP software. Kennis van project tooling (FCC) is een pré
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • U beschrijft (max. 300 woorden) op welke wijze uw expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
  • U geeft een beschrijving van uw aanpak (max. 400 woorden) van uw taken en verantwoordelijkheden, en benoemt daarin ook de belangrijkste knelpunten die volgens u zich vaak voor doen in projectcontrol en geeft aan hoe u hiermee omgaat (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Competenties

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
• in staat zijn om complexe zaken eenvoudig te maken;
• een kritische en analytische instelling gericht op het leveren van kwaliteit;
• een onafhankelijke en positieve houding;
• goede samenwerkvaardigheden maar ook het kunnen afgeven van stevige signalen;
• hoofd en bijzaken kunnen scheiden;
• lastige onderwerpen bespreekbaar maken en indien nodig escaleren;
• Zelfstandigheid;
• professioneel kritische houding.

Extra info

  • Standplaats: Apeldoorn
  • Startdatum: 15-04-2025
  • Einddatum: 14-04-2026
  • Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
  • Uren per week: 32-36

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 7 april 2025 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

Locatie

Apeldoorn

Publicatiedatum

24.03.2025

Publicatie eindigt

29.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!