- Detachering
- 51,00
- 40 uur pw, 12 mnd
Projectmedewerker ProjectManagementBureau

Functie omschrijving
Jij bent van het plannen, organiseren, bijhouden van acties en het bewaken van de voortgang. Jij krijgt er energie van als de projecten mede door jouw oog voor detail en inzet zo efficient en effectief mogelijk verlopen. Je vindt het dan ook leuk om je team zo goed mogelijk te ontzorgen.
Jouw functie
Jij bent het eerste aanspreekpunt voor alle administratieve en facilitaire zaken. Een zelfstandige rol waarbij je ondersteunende en secretariële werkzaamheden verricht ten behoeve van het project. Voor de projectmanager(s) ben je een echte “ontzorger”. Jij bent een spin in het web en kan verschillende werkzaamheden uitvoeren. Jij bent flexibel ingesteld en kan snel schakelen.
Naast facilitaire (basis)werkzaamheden, zoals het bijhouden van de (complexe) agenda’s en het boeken van vergaderzalen, ondersteun je de projectmanager bij de planning en het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden. Hoe groter een project, des te complexer de processen zijn. Des te belangrijker dat de communicatie en coördinatie binnen het project goed geregeld is. Je verzorgt o.a. de coördinatie van de agenda, verslaglegging d.m.v. notulen en je bewaakt de voortgang op de acties. Hiernaast ben jij ook bereid om ad-hoc ”spoedzaken” op te pakken of te helpen met de organisatie van bijvoorbeeld participatiebijeenkomsten, teamactiviteiten en borrels.
De opdrachtgever(s)
De afdeling
PMB is het projectmanagementbureau van het cluster Stadsontwikkeling (SO) van de gemeente Rotterdam. Wij managen projecten, processen en programma’s in het fysieke domein in opdracht van de afdelingen binnen Stadsontwikkeling, te weten Gebiedsontwikkeling, Vastgoed, Buitenruimte, Duurzaamheid en Mobiliteit. Onze opgaven spelen zich af in de verschillende fasen van een project (initiatief tot en met uitvoering) en kunnen uiteenlopen van kleinschalige, lokale opgaven tot stadsbrede transitieprojecten. Alle opdrachten waar wij aan werken hebben een integraal en complex karakter, met bestuurlijke aandacht en staan vaak onder tijdsdruk.
Bij PMB staan persoonlijke ontwikkeling, kennisuitwisseling, werkplezier en teamwork hoog in het vaandel. Wil je meer weten over het PMB? Kijk dan ook eens op https://www.werkenvoorrotterdam.nl/project-management-bureau
Onze organisatie
Stadsontwikkeling bouwt aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad, met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken. Wij initiëren en begeleiden ruimtelijke en economische investeringen in Rotterdam. Daarbij zijn wij zowel publiek ontwikkelaar als kwaliteitsbewaker. Met gericht verkeersbeleid en een duurzame infrastructuur houden we Rotterdam bereikbaar. Door regels te handhaven zorgen we dat Rotterdammers veilig en aangenaam kunnen wonen. En met ons vastgoed huisvesten wij belangrijke publieke diensten en voorzieningen. Stadsontwikkeling geeft - samen met private en publieke partners - vorm aan de stad en houdt de stad in vorm.
Projectmanagement is mensenwerk. Omdat wij van alle mensen houden, vinden we het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt zichzelf kan zijn. Wij geloven in de kracht van diverse teams: door gebruik te maken van ieders unieke achtergrond, kennis en ervaringen maken we Rotterdam voor alle Rotterdammers steeds een beetje beter en mooier.
Omschrijving kandidaat
Als projectmedewerker is het belangrijk dat je stressbestendig bent. Je functioneert effectief onder tijdsdruk en blijft rustig, vriendelijk en open. Bij (tijds)druk stel je prioriteiten, en koppelt op tijd terug als dit niet lukt. Je staat open voor constructieve feedback, en blijft je ontwikkelen in je rol. Uiteraard staat integriteit bij jou hoog in het vaandeel en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent je bewust van de omgeving en je bent betrokken. Tot slot ben je communicatief en adviesvaardig en spreek je de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift.
Functie eisen
• Je beschikt over minimaal een afgeronde opleiding op MBO4 niveau;
• Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als projectmedewerker met ondersteunende werkzaamheden of een secretariële achtergrond opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
• Je hebt aantoonbare ervaring met notuleren in een projectteam;
• Je hebt ervaring met agendabeheer;
• Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift;
• Je hebt aantoonbare werkervaring met Microsoft Officeprogramma’s (Excel, Word, Outlook en MS-teams);
• Je bent minimaal 36 uur per week beschikbaar vanaf 01-04-’25 (of eerder).
Wensen
• Je hebt ervaring met RSPW;
• Je hebt ervaring met Prince2;
• Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met werken bij een gemeentelijke organisatie met meer dan 100.000 inwoners;
• Je hebt ervaring met Oracle en/of One Drive;
• Je hebt ervaring met het organiseren van (bewoners)bijeenkomsten;
• In jouw CV omschrijf jij waarom je een passie hebt voor het ontzorgen en ondersteunen van jouw team(s) en een voorbeeld van een casus waaruit dat blijkt
Extra info
Werklocatie:
Wilhelminakade 179, met de mogelijkheid voor thuiswerken. Vergaderingen vinden via MS Teams plaats, en fysiek werken kan op verschillende locaties in de stad.
Startdatum:
Z.s.m.
Aantal medewerkers:
1-2
Uren per week:
36-40 uur
Duur opdracht:
12 maanden, met 1x12 maanden verlengingsoptie
De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!