Financial Controller/Projectleider

Nieuw

Functie omschrijving

Je bent opdrachtnemer van het project heroverwegingen begroting 2026-2029; een traject waarin voor organisatiebreed mogelijkheden voor bezuinigingen in kaart worden gebracht. Met hulp van de collega financial controllers zorg je dat bezuinigingsvoorstellen worden doorgerekend en een financiële analyse wordt gemaakt van de huidige begroting. Daarnaast adviseur je op het project governance RAV; je brengt de financiële aspecten in kaart voor de Regio van wijziging van de governance van de ambulancedienst (RAV). Deze is georganiseerd in de vorm van een coöperatie met regio Flevoland. Tenslotte neem je deel aan de projectgroep regelingen. In deze projectgroep worden alle financiële en juridische regelingen geactualiseerd naar aanleiding van een gewijzigde governance op directieniveau binnen de Regio zelf.

De opdrachtgever(s)

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening (RAV). Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

De functie van financial controller/projectleider maakt onderdeel uit van het team financiën. De staf bedrijfsvoering zorgt dat de organisatie kan werken en zich concentreren op haar kerntaak. Daarvoor levert het een breed scala aan ondersteunende diensten.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfseconomie op hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel controller of financieel auditor binnen een overheidsorganisatie.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeenschappelijke regeling in de afgelopen 3 jaar (35 punten);
  • Aantoonbare afgeronde accountancy opleiding op wo niveau (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Youforce, Civitas, AFAS Profit en Power BI (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met analyses van P&C stukken, bijvoorbeeld via jaarrekening controles, rechtmatigheid checks en verbijzonderde interne controles (10 punten)

Competenties

  • Goede schriftelijke vaardigheden; weet analyses en adviezen helder te verwoorden
  • Samenwerking; kan goed schakelen met anderen vanuit verschillende disciplines

Extra info

Startdatum: 01-04-2025
Einddatum: 30-09-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
Ma – Di – Wo – Do – Vr.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 21 maart 2025. De gesprekken vinden plaats via Teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Bussum

Publicatiedatum

13.03.2025

Publicatie eindigt

16.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!