- ZZP / Freelance
- notk
- 20 uur pw, 3 mnd
Medewerker uitkeringsadministratie

Functie omschrijving
Jij gaat:
Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Denk bijvoorbeeld aan:
- het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
- het afhandelen van minimaregelingen;
- het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
- het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
- het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
- het ondersteunen van de collega’s met het draaien van dagelijkse betalingsruns.
Je ondersteunt collega’s bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.
Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.
De opdrachtgever(s)
Dit wordt jouw team:
Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team ‘Uitvoering Sociaal Domein’. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.
De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams.
Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.
Omschrijving kandidaat
Jij hebt:
- MBO werk- en denkniveau
- Kennis om beschikkingen/werkprocessen af te handelen rondom de Participatiewet
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
- Probleemoplossend vermogen
- Een nauwkeurige en kritische instelling
Functie eisen
- De kandidaat is op basis van detachering inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 1 juli 2025 voor 20 uur per week.
- Ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie
- Affiniteit met afhandelen minimaregelingen
Wensen
- Direct inzetbaar
- Recente ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie
- Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie.
Competenties
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden
- Probleemoplossend vermogen en werkt nauwkeurig
- Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie
- Analytisch vermogen
Extra info
- Standplaats: Damwâld
- Startdatum: 01-04-2025
- Einddatum: 01-07-2025
- Optie tot verlenging: Ja
- Uren per week: 20
Wij streven ernaar op 27 maart a.s. het interview te houden.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!