Meer details
Match criteria
Dienstverband
- Detachering
Uurtarief
- 65,00
Duur
- 36 uur pw, 12 mnd
Klantmanager Poort
Nieuw

Functie omschrijving
Team Nieuwe Klanten bestaat uit 17 klantmanagers en 6 participatiecoaches. Dit is een energiek team in ontwikkeling, waarin je mee mag denken over de uitvoering. Gedrevenheid en samenhorigheid zijn kenmerken die bij het team passen. Je begeleid klanten waarbij je de deze zo optimaal mogelijk ondersteunt naar zelfredzaamheid.
Werkzaamheden
De kern van je werk bestaat uit het beoordelen en afhandelen van aanvragen. Je wordt daarnaast periodiek ingeroosterd als troubleshooter, waarbij je telefonisch voorkomende vragen van klanten afhandelt. Je werkt daarbij veel samen met collega’s, maar ook met externe partijen. Jij brengt deze verschillende disciplines bij elkaar om het maximale resultaat voor de klant te behalen.
- Afhandelen van aanvragen levensonderhoud
- Voeren van (intake) gesprekken en afleggen van huisbezoek
- Verantwoordelijk voor een eigen caseload
- Verwerken van mutaties (caseloadbeheer)
- Maken van rapportages en beschikkingen
- Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken
Hoe je dit doet?
- Je beoordeelt bijstandsaanvragen en verwerkt de aanvragen in PKO en Suite.
- Je voert gesprekken met klanten en voert huisbezoeken uit.
- Je beantwoordt vragen van klanten en instanties en zorgt voor een juiste afhandeling;
- Je onderhoudt veelvuldig contact met partners zoals het WerkBedrijf en maatschappelijke organisaties in Nijmegen.
Functie eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-04-2025, of zo snel mogelijk daarna, tot en met 31-03-2026 voor 36 uur per week.
- Aantoonbaar afgeronde bachelor;
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente ervaring in bij de poort/intake voor het afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud;
- Aantoonbaar kennis van en ervaring met maatwerk/menselijke maat / Mens als Middelpunt;
- Aantoonbaar kennis van de Participatiewet in Balans wetswijziging;
- Er wordt van je verwacht dat je minimaal 50% op kantoor werkt, waarvan in ieder geval de maandag, dinsdag.
- Aantoonbaar kennis van Suite/ PKO;.
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met rechtmatigheidsonderzoeken aan de poort/intake; > 3 jaar is 50%, > 4 jaar is 70%;
- Ervaring met huisbezoeken en confronterende gesprekstechnieken. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden. Elk overtuigend voorbeeld scoort 15%.
Competenties
- We zijn op zoek naar een collega met organisatiekracht die naast de uitvoering van het werk over de grenzen van verschillende teams heen kan kijken.
- Een netwerker, die samen met de klant, collega’s en externe partijen gemakkelijk in verbinding komt.
- Je bent flexibel en sociaalvaardig en haalt voldoening uit persoonlijk contact met klanten en collega’s.
- Ook durf je buiten kaders te denken én te kijken, waarbij je de menselijke maat voorop stelt.
- Met jouw inlevingsvermogen en goede gesprekstechnieken ben jij diegene die we zoeken.
Extra info
- Standplaats: Nijmegen
- Startdatum: 01-04-2025
- Einddatum: 31-03-2026
- Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
- Uren per week: 36
De interviews zullen plaatsvinden in week 14 2025. Gelieve hier rekening mee te houden.
Locatie
Nijmegen
Publicatiedatum
13.03.2025
Publicatie eindigt
24.03.2025
Contactpersoon
Sen
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: