Projectleider Facilitaire Dienstverlening

Nieuw

Functie omschrijving

Jij bent van het leiden van een project wat zorgt voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en inrichtingen van panden voor de medewerkers van Rotterdam. Het accent ligt bij de wijkhubs maar daar kunnen ook andere huisvestingsprojecten aan worden toegevoegd.

Jouw functie
Rotterdam is altijd in beweging. De clusters van de gemeente en de concernhuisvesting zijn hierdoor continue in ontwikkeling. Om de verschillende huisvestingsvragen te realiseren zoekt het team Projecten & Advies van de afdeling Facilitaire Dienstverlening (FDV) naar een ervaren projectleider met adviseurs kwaliteiten.
We zoeken per direct een ervaren projectleider voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en het inrichten van onze panden. Als projectleider werk je zelfstandig aan (kleine) huisvestingsprojecten binnen het concern. Dit gebeurt vanuit de kaders en rekening houdend met de behoefte vanuit het primaire proces en de medewerkers. De huisvesting is als vanzelfsprekend compleet en samenwerking staat voorop.

De opdrachtgever(s)

De afdeling
Facilitaire Dienstverlening is een afdeling van IIFO (Innovatie, Informatievoorziening, Facilitair en Onderzoek) in het cluster BCO (Bestuurs- en Concernondersteuning). FDV is een afdeling in ontwikkeling, waar de huidige afdeling facilitair van IIFO, de afdeling beveiliging van Stadsbeheer en delen van het programma concernhuisvesting in zijn samengegaan.
FDV staat voor dienstverlening in de huisvesting van collega’s in de brede zin. Klantgericht, aansluitend bij het primair proces van de gebruikers, flexibel reagerend op veranderingen in de omgeving en kostenbewust binnen de financiële en huisvestingskaders die gesteld zijn.

Onze organisatie
Jouw werkgebied voor deze vacature is het organisatieonderdeel (cluster) Bestuurs- en concernondersteuning (BCO). BCO noemen we ook wel de spil van de ondersteuning van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van BCO zorgen ervoor dat het College van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. BCO verzorgt de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, Concernhuisvesting, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.

Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.

Omschrijving kandidaat

Als Projectleider Facilitaire Dienstverlening ben je een gedreven en enthousiaste collega die interesse heeft in en affiniteit heeft met het leiden van huisvestingsprojecten en -opgaven. Je bent initiatiefrijk, resultaatgericht, flexibel en beschikt over goede adviesvaardigheden. Binnen de opgaven werk je in een zelfstandige rol waarbij je directe collega’s, facility managers en eindgebruikers je voornaamste gesprekspartners zijn. Binnen het team werk je intensief samen als het gaat om besluitvorming, binnenkomende vragen en casussen die spelen binnen de afdeling. Dit vraagt wat van jouw communicatieve vaardigheden.
De functie is dynamisch en vraagt daarom een flexibele en soms creatieve houding.

Functie eisen

• Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-diploma in de richting van Vastgoed, Facility Management of Bouwkunde;
• Je hebt minimaal drie jaar werkervaring in het leiden van huisvestingsprojecten;
• Je hebt ervaring met het leiden van minimaal vijf huisvestingsprojecten;
• Je hebt ervaring met o.a. het opstellen van programma’s van eisen, huisvestingsplannen, haalbaarheidsonderzoeken, en besluitvormende notities (GROTICK);
• Je hebt kennis van en ervaring met projectmatig werken, huisvestingsontwikkelprocessen, financiële processen en budgetbewaking;

Wensen
• Je hebt ervaring met het leiden van projecten binnen een overheidsorganisatie;
• Je bent in het bezit van rijbewijs B;
• Je bent in het bezit van certificaat Prince2

Extra info

  • Werklocatie: Opgavegericht, projectlocaties binnen de gemeente Rotterdam. Thuisbasis: Timmerhuis.
  • Thuiswerkbeleid: Deels vanuit huis werken mogelijk. Vergaderen en digitaal ontmoeten via MS Teams. Fysieke aanwezigheid vereist voor projectbezoeken (ca. 2-3 dagen op project/kantoor).
  • Startdatum: Zo snel mogelijk.
  • Uren per week: 24 tot 32.
  • Duur opdracht: Tot eind september.
  • Verlengingsopties: 1 keer 3 maanden.
  • Data verificatiegesprek: Week 12/13, digitaal of fysiek.
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Locatie

Rotterdam

Publicatiedatum

11.03.2025

Publicatie eindigt

15.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!