- ZZP / Freelance
- 75,00
- 24 uur p/w, 12 mnd
Technisch Manager IPM

Functie omschrijving
De afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG) bestaat uit twee teams: het team Realisatie en het uitvoerende team Beheer en Service (B&S). Het Team Realisatie is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. Het team Realisatie heeft de taken onderverdeeld in team Assetmanagement en twee IPM-projectteams. De twee IPM-teams bestaan uit de rollen Technisch Manager, Omgevingsmanager, Contractmanager, Manager Projectbeheersing en Projectmanager. Enkele IPM-rolhouders werken in beide projectteams, dit is afhankelijk van de capaciteitsbehoefte.
De IPM-teams leiden een programma van complexe integrale herinrichtingsprojecten in de openbare ruimte (riool, openbare verlichting, verhardingen, beplanting, kunstwerken, sport en spelen). Hiervoor is Technisch Management nodig. Daarnaast komt het voor dat voor de minder complexe projecten niet het hele team nodig is, maar dat de Technisch Manager dit als projectleider leidt. De voorkeur gaat uit naar een kandidaat die ervaring heeft met zowel Technisch Management, als technische projectleiding.
De Technisch Manager is verantwoordelijk voor (niet uitputtend):
- Intermediairschap tussen het projectteam, beheerorganisatie en externe partijen;
- Nutscoördinatie;
- Het ophalen van eisen en wensen;
- Afstemming Assetmanagers en beleidsmedewerkers;
- Verwerven en aansturen van adviesbureaus voor technische onderzoeken, kostenramingen, bestekken, contracten en tekenwerk;
- Toetsing van de geleverde documenten en stukken door jezelf en door derden (toetscoördinatie);
- Kennisdeling;
- Ondersteuning van de Omgevingsmanager bij gesprekken, bijeenkomsten en vergaderingen;
- Waar nodig delegeren van taken en aansturen van technisch medewerker;
- Ondersteuning van het uitvoeringsteam tijdens de realisatiefase van projecten;
- Kwaliteit van o.a. onderzoeken, ontwerpen en/of vraagspecificaties;
De projecten waarbij je verantwoordelijk bent voor het Technisch Management zijn (hier zal nog een selectie uit gemaakt worden);
- Integrale herinrichtingsprojecten:
- Weesperweg;
- Burgemeester van Wettumweg;
- Spiegelstraat en omgeving;
- Graaf Wichmanlaan en omgeving;
- Lorentzweg;
- Veerstraat en omgeving;
- Slochterenlaan;
- Stationsweg;
- Olmenlaan;
- Onderhoudsprojecten:
- Sportveldenrenovatie;
- Rioolmaatregelen Ooster- en Westereng.
De opdrachtgever(s)
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Functie eisen
- Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in een technische richting
- 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als omgevingsmanager met civieltechnische projecten.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Technisch Projectleider Openbare Ruimte bij een gemeente (20 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het werken als Technisch Manager binnen een IPM-team (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met UAV en UAV-gc contracten (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het realiseren van (multidisciplinaire) infrastructuur projecten met een projectomvang >1 miljoen euro, in binnenstedelijk gebied in de afgelopen 5 jaar (benoem dit d.m.v. twee voorbeeldprojecten waarin je aangeeft wat jouw rol is geweest) (25 punten);
- Aantoonbaar in het bezit van een VCA-certificaat (benoem dit duidelijk in het cv bij opleidingen) (20 punten).
Competenties
- Zelfstandigheid;
- Zelforganisatie;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Samenwerken in teams.
Extra info
Einddatum: 01-05-2026
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht donderdag 26 maart 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!