Senior beleidsmedewerker RO / Coördinator team Omgevingsbeleid

Nieuw

Functie omschrijving

Je bent als ervaren beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling inzetbaar op complexe vraagstukken die binnen onze gemeente spelen. Daarnaast ben je onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit.

De thema’s waar jij onder andere mee in aanraking komt zijn: ruimtelijke ontwikkeling, energie en klimaat, economische zaken, volkshuisvesting, recreatie en toerisme en de Omgevingswet.

Werkzaamheden

Daarnaast horen ook onderstaande werkzaamheden bij jouw veelzijdige takenpakket:

  • Actief bijdragen aan het vormgeven van het omgevingsplan
  • Ruimtelijke motiveringen beoordelen
  • Advies geven aan het college en de raad
  • Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
  • Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
  • De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website staphorst.nl

Hiernaast bekleed je de rol van coördinator team Omgevingsbeleid. In deze dynamische rol geef je sturing aan een team van professionals in het ruimtelijk domein met onderstaande taken:

  • Je geeft functioneel sturing aan medewerkers van het team
  • Je plant en verdeelt de werkzaamheden en verzorgt de afstemming
  • Je bewaakt, borgt en toetst voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden
  • Je stuurt op integraal denken en werken

De opdrachtgever(s)

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO of Planologie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen het vakgebied RO;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
    - Tot 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (0 punten);
    - 5 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (10 punten);
    - 8 tot 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (20 punten);
    - Meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied RO van een gemeentelijke instelling (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met duurzaamheid (energie en klimaat) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met begeleiden van bestemmingsplanprocedures (20 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen een gemeentelijke instelling (15 punten).

Competenties

  • Is in staat om een team aan te sturen en daarnaast met het team samen te werken;
  • Resultaatgericht;
  • Verbindend vermogen;
  • Communicatief vaardig, zowel in geschrift als mondeling;
  • Toegankelijk.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-10-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 36 uur
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Staphorst

Publicatiedatum

10.03.2025

Publicatie eindigt

17.03.2025

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!