Medior Contractmanager HvA/UvA

Nieuw

Functie omschrijving

In verband met de doorstroom van medewerkers binnen de organisatie is er een tijdelijk capaciteitsgebrek ontstaan in het contractmanagement team terwijl er een stijgende behoefte aan diensteverlening wordt gesignaleerd. Ter overbrugging van de periode ten behoeve van de structurele werving, zijn wij op zoek naar een ervaren medior contractmanager.

De tijdelijke behoefte betreft het waarnemen van een deel van de contract portfolio inclusief de opname, implementatie en uitvoer van alle taken en verantwoordelijkheden voortvloeiende uit lopende danwel toekomstige aanvragen van de dienstverlening. Bij aanvang opdracht vindt er een inhoudelijke overdracht van de portfolio plaats.

Als Medior contractmanager ben je verantwoordelijk voor het adviseren over en begeleiden van contracten voor één of meerdere interne klanten, waarbij je constant de vastgestelde afspraken, kwaliteitseisen en servicelevels valideert, borgt en evalueert. Je bent primair bezig met het:
  • Adviseren van interne klanten op tactisch (en/of strategisch) niveau over het optimaal uitnutten van bestaande contracten
  • Analyseren van de portfolio, resultaten en samenwerking ten behoeve van verbetertrajecten;
  • Informeren van je klanten over relevante trends en marktontwikkelingen;
  • Adviseren in de selectie van toekomstige leveranciers;
  • Begeleiden van de gehele contract lifecycle, van visie tot evaluatie;
  • Oplossen en begeleiden van vraagstukken, problemen en geschillen;
  • Evalueren van contracten en resultaten met klant en leverancier.
Contracten worden overeengekomen tegen de beste condities waarbij je zorgt voor een uitermate correcte administratieve afhandeling, registratie en verslaglegging. Daarbij borg je aansluiting op interne procedureafspraken, zorg je voor een rechtmatigheidscontrole, bewaak je dat contractkeuze en -afspraken in lijn liggen met de centrale visie en bouw je mee aan de uitbreiding van de dienstverlening en de accounts in jouw portfolio.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde bachelor opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Facility Management, Bedrijfskunde of Commerciële Economie.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met tactisch contractmanagement;
  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig begeleiden van de driehoek tussen contracten, klanten en leveranciers;
  • In staat om de relevante trends en ontwikkelingen in de markt te signaleren en klanten (on-)gevraagd te adviseren over de impact op lopende contracten;
  • Aantoonbare ervaring met het signaleren en initiëren van verbetertrajecten in de dienst en dienstverlening;
  • Ervaring in het publieke domein is een pré;
  • Ervaring met (europese) aanbestedingen is een pré;
  • Ervaring met wet- en regelgeving omtrent contract- en aanbestedingsrecht is een pré

Competenties

Kerncompetenties
  • Analytisch vermogen
  • Accuratesse
  • Gestructureerd
  • Resultaatgerichtheid
  • Goede mondelinge & schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Zelfstandig werken
  • Kritisch denkvermogen

Extra info

  • Aantal uren per week: 32-38 uur
  • Start overeenkomst: Z.s.m., uiter 06-05-2025
  • Einddatum: De einddatum van de initiele periode is 12 maanden na startdatum
  • Optie verlenging contract: Ja, maimaal 12 maanden, opgeknipt in periodes van 6 maanden.
  • Beoogde dagen voor interviews: dinsdag 01-04-2025 t/m vrijdag 04-04-2025

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

07.03.2025

Publicatie eindigt

15.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!