Directie Assistent - Ontwikkelorganisatie Ruimte

Nieuw

Functie omschrijving

Ontwikkelorganisatie Ruimte is binnen de gemeente Utrecht een groot organisatieonderdeel met ruim 970 medewerkers. De organisatie wordt geleid door de Directeur Ruimte en 3 directeuren, met ieder een eigen portefeuille. Gemeente Utrecht is één van de grootste gemeentes in Nederland, met grote ambities. Het werkveld van Ontwikkelorganisatie Ruimte is zeer divers en richt zich zowel op gebiedsontwikkeling, als op de ontwikkeling van gebiedsoverstijgende thema’s als duurzame energie en mobiliteit.

De directeuren worden ondersteunt door een team van 5 directieassistenten, die in principe samenwerken met 1 van de directeuren. We willen het team aanvullen met een directie assistent voor de directeur Stedelijk Beleid.

De directeur Stedelijk Beleid is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van beleid en uitvoering van werkzaamheden, gericht op de ruimtelijke ontwikkeling van de stad. Denk aan beleid en toekomstvisie voor duurzame energie in de stad, voor de ontwikkeling van de stad met een balans tussen groen en mobiliteit, het realiseren van prettig wonen.

We zoeken een assistent die affiniteit heeft met ruimtelijke ontwikkeling. Je maakt deel uit van het team ‘directieassistenten’ en werkt nauw samen om de (politiek gevoelige) dynamiek in het werk van de directeuren te vertalen naar een overzichtelijke agenda en goed geordende acties en informatie. Je bent iemand die ontzorgt, waardoor de directeur haar werk optimaal kan oppakken.

Werkzaamheden

Opdrachtomschrijving
• Beheren van de agenda.
• Organiseren van de mailbox op diverse mappen.
• Organiseren bijeenkomsten intern of extern.
• Reserveren van vergaderzalen.
• Afstemmen met medewerkers op aanleveren van informatie en stukken.
• Voorbereiden reistijd voor overleggen en bijeenkomsten.
• Verwerken ziek- en betermeldingen.

Omschrijving kandidaat

Je hebt/bent:
• Hbo werk- en denkniveau.
• 3 jaar ervaring in een soortelijke functie.
• Ervaring met het ondersteunen van een directielid.
• Ervaring binnen een overheidsorganisatie is een pré.
• Kennis van diverse systemen als ibabs, Validsign is een pré.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

• Je houdt ervan om de zaken goed op orde te hebben. Je kunt overzicht houden op de prioriteiten en schakelen waar het nodig is (in een dynamische omgeving).
• Je hebt een dosis verantwoordelijkheidsgevoel en sensitiviteit in relatie tot de plek en verantwoordelijkheden van de directie in de gemeentelijke organisatie.
• Je communiceert adequaat (mondeling en schriftelijk).
• Je bent zorgvuldig en hands on.
• Je kunt snel schakelen en kijkt met een oplossingsgerichte blik naar knelpunten.
• je werkt makkelijk samen en handelt waar nodig autonoom of in afstemming met de directeur en samenwerkende collega’s.

Functie eisen

  • De kandidaat heeft een hbo werk- en denkniveau:
  • De kandidaat heeft 3 jaar ervaring in een soortelijke functie:
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met het ondersteunen van een directielid:
  • De kandidaat heeft ervaring binnen een overheidsorganisatie:
  • De kandidaat heeft kennis van diverse systemen als ibabs, Validsign:

Extra info

  • Periode: Van 26-03-2025 tot 01-10-2025 (6 maanden); met mogelijke opties tot verlenging
  • Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld

Goed om te weten
De gesprekken zijn gepland op 18 maart 2025. Er wordt contact met je opgenomen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats in het Stadskantoor van de gemeente Utrecht.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

06.03.2025

Publicatie eindigt

13.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!