Contractbeheerder Jeugd

Nieuw

Functie omschrijving

Bij ons staat de mens altijd centraal en als Contractbeheerder Jeugd ben jij de sleutel tot het bieden van de juiste ondersteuning voor jongeren in onze regio. Je bent de verbindende factor tussen zorgaanbieders, gemeenten en andere betrokken partijen en zorgt ervoor dat contracten niet alleen op papier goed geregeld zijn, maar ook daadwerkelijk de zorg leveren die jongeren verdienen. Of je nu een gesprek voert met een zorgaanbieder om knelpunten in de dienstverlening te verhelpen, beleidsvoorstellen uitwerkt die de kwaliteit van zorg verbeteren of samen met gemeenten kijkt hoe contracten beter kunnen aansluiten bij de behoeften van de regio – altijd houd jij het grotere doel voor ogen: het leveren van zorg van de hoogste kwaliteit en het creëren van positieve impact. Je bent het aanspreekpunt voor de leveranciers waarmee je werkt en zorgt ervoor dat contracten soepel verlopen en de afspraken nageleefd worden. Je bewaakt scherp de deadlines en houdt inkoopprocessen strak in de gaten, zodat alles volgens planning verloopt. Je verzamelt en analyseert zorgvuldig de benodigde gegevens en gebruikt deze inzichten om de effectiviteit van het zorgaanbod te verbeteren. Op basis hiervan adviseer je gemeenten hoe zij het zorgaanbod kunnen afstemmen op de specifieke behoeften van jongeren in de regio, zodat iedere jongere de juiste zorg ontvangt. Wanneer er zich problemen voordoen tussen gemeenten, aanbieders of andere betrokken partijen, ben jij de mediator die snel en efficiënt met oplossingen komt. Tot slot voer je kwaliteitscontroles uit, signaleer je waar verbeteringen mogelijk zijn en werk je concrete voorstellen uit om processen en contracten verder te optimaliseren.

De opdrachtgever(s)

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

De afdeling Inkoop en Contractbeheer speelt een cruciale rol binnen onze organisatie, waarbij wij de verbindende schakel vormen tussen de gemeentelijke zorgbehoeften en de zorgaanbieders in de regio. Ons doel is om contracten te beheren die niet alleen de juiste zorg garanderen, maar ook bijdragen aan een efficiënte en effectieve uitvoering van het sociaal beleid.

Met een team van gedreven professionals zorgen we ervoor dat contracten altijd up-to-date zijn, dat de kwaliteit van zorg bewaakt wordt en dat we blijven zoeken naar verbeteringen in zowel processen als samenwerking. We werken nauw samen met gemeenten, aanbieders en andere betrokkenen om de juiste afspraken te maken en te zorgen voor een zorgaanbod dat aansluit bij de actuele behoeften in onze regio. Dit betekent dat we voortdurend bezig zijn met het optimaliseren van contracten, het initiëren van nieuwe inkooptrajecten en het analyseren van prestaties en cijfers om zo beleidsadviezen te ontwikkelen die de zorg verder verbeteren.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als contractbeheerder binnen het sociaal domein met jeugd als focusgebied;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau en heb je bij voorkeur een opleiding gericht op contractbeheer.
  • Aantoonbare werkervaring met Teams, PowerBi, Office 365 én Sharepoint;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (10 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contractbeheerder binnen het sociaal domein met jeugd als focusgebied (35 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding, training en/of cursus gericht op contractbeheer (15 punten)
  • Aantoonbare kennis van de Jeugdwet, Participatiewet, Wmo (30 punten);
    a. Aantoonbare kennis van 3 van bovenstaande wetten (30 punten);
    b. Aantoonbare kennis van 2 van bovenstaande wetten (15 punten);
    c. Aantoonbare kennis van 1 van bovenstaande wetten (5 punten);
    d. Aantoonbare kennis van geen van bovenstaande wetten (0 punten).

Competenties

  • Ken je de relevante wet- en regelgeving of ben je in staat je dit snel eigen te maken.
  • Werk je gestructureerd, neem je initiatief en schroom je niet om verbeteringen aan te dragen.
  • Ben je communicatief sterk en weet je met humor en sensitiviteit verbinding te maken met anderen.

Jij hebt ervaring in contractbeheer en voelt je als een vis in het water in het sociaal domein. Je kunt zowel analytisch als praktisch denken, en je werkt graag samen om het beste resultaat te bereiken.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-04-2026
Optie tot verlengen: Nee
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
Ma –Di –Wo –Do –Vr.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Bussum

Publicatiedatum

01.03.2025

Publicatie eindigt

06.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!