Junior Projectondersteuner Woo/Wmebv

Nieuw

Functie omschrijving

Gemeente Pijnacker-Nootdorp is gestart met de implementatie van de Wet open overheid (Woo) en de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (Wmebv). In dit kader zijn we opzoek naar een projectondersteuner die de projectleider Woo/Wmebv ondersteunt bij het uitvoeren van de projectactiviteiten en het opleveren van de projectproducten. Als projectondersteuner Woo/Wmebv ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van diverse activiteiten die nodig zijn om de Woo en de Wmebv verder effectief te implementeren binnen de gemeentelijke processen. Naast het opleveren van producten binnen de projecten Woo en Wmebv adviseer je de projectleider over de verdere implementatie van de Woo/Wmebv.

Werkzaamheden

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van de Woo:

  • Ondersteunen bij de aanschaf en implementatie van een publicatievoorziening en anonimiseringssoftware;
  • Het opstellen van een opleidings-, nazorg en borgingsplan voor de Woo;
  • Het opstellen van procesbeschrijvingen en het aanpassen van de primaire processen ten behoeve van actieve openbaarmaking;
  • Het faciliteren en bijwonen van projectoverleggen in het kader van de Woo;
  • Meehelpen aan het ontwikkelen en inzetten van communicatiemiddelen om bewustwording onder medewerkers over de Woo te vergroten.

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van de Wmebv:

  • Opstellen van een plan van aanpak voor de Wmebv;
  • Uitvoeren van een inventarisatie op de producten en diensten van de gemeente;
  • Het uitvoeren en opstellen van impactanalyse voor de Wmebv;
  • Ondersteunen in het vaststellen van voorkeurskanalen;
  • Ondersteunen in de ontwikkeling en uitrol van generieke of specifieke webformulieren, als ook in de overige werkzaamheden die benodigd zijn als onderdeel van de realisatiefase;
  • Ondersteunen in het borgen van de invulling van de zorgplicht;
  • Het voorbereiden van een aanwijzingsbesluit voor de Wmebv.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de afdeling Bedrijfsvoering en Dienstverlening en zal in praktijk de samenwerking met de verschillende organisatieonderdelen opzoeken. Je werkt hierbij nauw samen met de programmamanager Dienstverlening en de team Juridische Zaken.

Het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening is de drijvende kracht die de gemeentelijke organisatie optimaal laat functioneren. Het domein ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers en bestuur hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van onze gemeente goed worden ondersteund en geadviseerd. Dit doen we op het gebied van: financiën, inkoop, ict, personeel & organisatie en publiekszaken.

Functie eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Aantoonbare werkervaring als projectondersteuner met de implementatie van de Woo en de Wmebv binnen een gemeente;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Per 17 maart 2025 beschikbaar voor 8-16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verleningen

Wensen: (weging)

  • Minimaal hbo-bachelor in de richting van Bestuurskunde, Juridisch en/of Informatiehuishouding (15 punten);
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare ervaring als projectondersteuner voor de implementatie van de Woo en de Wmebv binnen een gemeente (25 punten);
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde PRINCE2-certificering, duidelijk naar voren komend van uit het cv (20 punten);
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met advisering op het gebied van de Woo en de Wmebv binnen een gemeente (25 punten);
  • Begeleiding in de ontwikkeling van de kandidaat door het inschrijvende bureau middels begeleiding en kennisdeling, duidelijk beschreven in een aparte alinea van het cv (15 punten).

Competenties

  • Vertrouwdheid met politieke en bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeentelijke organisatie;-
  • Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling;
  • Overtuigingskracht, weerstand managen, helikopterview, analytisch vermogen en verbinder.

Extra info

Startdatum: 17-03-2025
Einddatum: 17-09-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 8-16 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland vanaf maandag 10 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 7 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Pijnacker

Publicatiedatum

28.02.2025

Publicatie eindigt

03.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!