Kwartiermaker ambtelijk secretariaat ondernemingsraad

Nieuw

Functie omschrijving

Het ambtelijk Secretariaat van de OR ondersteunt en adviseert de OR bij al haar activiteiten: beleidsmatig, organisatorisch en secretarieel. Onze OR bestaat uit 15 leden en is in 2024 gestart in een nieuwe samenstelling. Er wordt gebouwd aan een hecht team dat in goede onderlinge samenwerking en in constructieve interactie met de bestuurder haar taak wil uitvoeren. Het Ambtelijk Secretariaat speelt hierbij een belangrijke verbindende rol binnen en buiten de OR. Denk aan hulp bij inwerken nieuwe OR-leden maar ook aan de samenwerking met de ondersteuners van de bestuurder en vervult de rol van klankbord en adviseur. De kwaliteit van de medezeggenschap staat altijd centraal. Wij zoeken een kwartiermaker die dit voor de nieuwe OR kan vormgeven en neerzetten.

De opdrachtgever(s)

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Functie eisen

  • Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ambtelijk secretaris;
  • Aantoonbare werkervaring met wet op de Ondernemingsraden. Benoem dit duidelijk in het CV.

Wensen: (Herschreven)

  • Aantoonbare werkervaring met het vormgeven van een ambtelijk secretariaat van de OR. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke organisatie (30 punten
  • Aantoonbare kennis van het arbeidsrecht. Benoem dit duidelijk in het CV (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van de Arbowet. Benoem dit duidelijk in het CV (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van CAO’s. Benoem dit duidelijk in het CV (10 punten).

Competenties

  • Een zelfstandige, accurate, analytische, stressbestendige en onafhankelijke houding;
  • Sociale vaardigheden zoals initiëren, tact, inlevend en probleemoplossend vermogen en je kan omgaan met tegengestelde belangen en vertrouwelijke informatie;
  • Respect en waardering voor de ander, gericht op een goede relatie met alle partijen waarmee de OR zijn werk doet.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-10-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 28-30 uur

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

27.02.2025

Publicatie eindigt

03.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!