Klantregisseur Inburgering

Nieuw

Functie omschrijving

We werken vanuit ons hart, van en voor onze stad. Voor en met de inwoners, instellingen en bedrijven in Nijmegen werken we aan de opgaven die in de stad en haar omgeving spelen. Daarbij is vertrouwen ons vertrekpunt, kiezen we voor contact, doen we gewoon wat nodig is en leren we van wat we doen. Met de komst van de nieuwe Wet Inburgering per 1 januari 2022 is de regie op de Inburgering weer bij de gemeente komen te liggen. Deze taak is neergelegd bij de klantregisseur Inburgering. Als klantregisseur werk je voor de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet inburgering én de Participatiewet. We willen onze nieuwe inwoners de beste start geven zodat ze zich snel thuis voelen en actief meedoen in de samenleving met als doel dat de nieuwe inwoners volledig zelfredzaam zijn.

Werkzaamheden

Je voert zowel de Participatiewet als de Wet inburgering uit. Jij bent de vaste contactpersoon van een inburgeraar binnen de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht en beheert een eigen caseload. Jij ondersteunt inburgeraars in het inburgeringstraject door ze te stimuleren om op eigen kracht en verantwoordelijkheid te integreren in de samenleving. Je wordt verantwoordelijk voor het afnemen van de Brede Intake, het opstellen van een Plan inburgering & participatie (PIP) en het bewaken van de voortgang. Jij volgt het inburgeringstraject nauw en stuurt bij waar nodig. Hiervoor durf je verder te kijken dan de bekende wegen, wees creatief en denk in mogelijkheden!
Met name wordt je ingezet op de te vormen specialisatie doelgroep jongeren.

De opdracht bestaat uit het vormen van een caseload met jongeren met extra behoefte, het maken en schrijven van een werkproces, het borgen van het werkproces en het inwerken van de collega inburgering die in de toekomst aan de slag gaan met de jongeren.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-04-2025, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 30-09-2025 voor 32 uur per week.
  • Aantoonbaar afgeronde bachelor;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente ervaring in een soortgelijke rol met een soortgelijke doelgroep;
  • Aantoonbaar kennis van relevante wet- en regelgeving;
  • Aantoonbaar kennis van Suite GWS, Corsa, Xential;
  • Aantoonbaar ervaring met het opstellen van trajectplannen en pips;

Wensen

  • Meerdere jaren ervaring met de doelgroep jonge statushouders met extra behoefte;
  • Aantoonbaar ervaring met het voeren van (telefonische) gesprekken, met oog voor hun situatie en behoeften. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 15%;
  • Aantoonbaar ervaring in het toepassen van maatwerk binnen de gestelde beleidskaders. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden, elk overtuigend voorbeeld scoort 15%.

Competenties

Nauwkeurig en resultaatgericht, met oog voor kwaliteit.

In staat om zelfstandig te werken en snel in te spelen op de dynamiek van een team.

Klantgericht met een proactieve en empathische houding

Extra info

  • Standplaats: Nijmegen
  • Startdatum: 01-04-2025
  • Einddatum: 30-09-2025
  • Optie tot verlenging: Nee
  • Uren per week: 32

De interviews zullen plaatsvinden op korte termijn. Gelieve hier rekening mee te houden.

Locatie

Nijmegen

Publicatiedatum

27.02.2025

Publicatie eindigt

06.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!