- Detachering
- 56,00
- 28-32 uur p/w, 9 mnd
Specialist Burgerzaken

Functie omschrijving
Als Specialist Burgerzaken ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan taken binnen het team Burgerzaken. Denk hierbij aan eerste inschrijving, hervestiging, beoordeling van buitenlandse brondocumenten, beoordeling aanvraag optie en naturalisatie. Je bent ook betrokken bij de naturalisatie ceremonies. Je hebt aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepszaken
Het team bestaat uit een volledig opgeleid, maar jong team. Je speelt een cruciale rol in het vakinhoudelijk begeleiden en coachen van collega-specialisten. We behandelen complexe (internationale) zaken zoals correcties en actualiseringen waarbij kennis van internationaal privaatrecht van belang is. Je bent eindverantwoordelijk voor diverse Burgerzaken producten en diensten.
De opdrachtgever(s)
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Specialist Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het begelieden en coachen van collega specialisten;
- Aantoonbare werkervaring met Iburgerzaken (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is);
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
- Beheerst de Engelse taal in woord en geschrift (dit zal in het gesprek getoetst worden);
Wensen: (weging, totaal 100 punten
- Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding (10 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Specialist Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie (50 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het begelieden en coachen van collega specialisten (40 punten).
Competenties
Extra info
Einddatum: 31-12-2025
Optie tot verlengen: 4 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 28-32 uur
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 maart 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!