- Detachering
- notk
- 24 uur pw, 6 mnd
Coördinator Beleidsontwikkeling Fysieke Leefomgeving

Functie omschrijving
Werkzaamheden
Je zorgt voor de verbinding van inhoudelijk beleid binnen het proces Fysieke Leefomgeving én de gemeente als geheel zodat de gemeente Brummen onderbouwd keuzes kan maken voor de toekomst. Naast je eigen beleidsadvisering houd je ook zicht op de advisering van het beleidsteam en zorg je dat deze aansluit bij de strategische keuzes van de organisatie. Je verzorgt met het team een passende taakverdeling, voert ontwikkelgesprekken, signaleert knelpunten en bespreekt passende oplossingen met de manager. Je bent aanspreekpunt voor een eigen aandachtsgebied binnen de fysieke leefomgeving, te weten de interne begeleiding van de Contourenschets Verstedelijking in Balans van de Regio Stedendriehoek. Je adviseert collega’s bij complexe dossiers en/of pakt hierbij onderdelen op.
Thema's die op dit moment spelen zijn:
- Stedenbouw: Gebiedsontwikkeling Wonen. Hierbij volg je het programma en is het je voornaamste taak om strategisch dan wel tactisch mee te schakelen met de Adviseur Woningbouw.
- Ruimtelijke kwaliteit: Op dit moment wordt de nota opgesteld. Hierbij ligt de nadruk op het sturen van het proces.
- Huisvesting bijzondere doelgroepen: met een doorstroomlocatie en de taakstelling rond statushouders, Oekraïense ontheemden en uitvoering Spreidingswet ligt er een flinke taak op de gemeentelijke schouders. Een team Asiel en Migratie houdt zich hiermee bezig.
- Diverse grondzaken.
- Het verder uitrollen van "projectmatig werken" binnen de organisatie.
In jouw eigen beleidsadvisering werk je aan:
- Verbinding van de verschillende lijnen binnen het proces met elkaar, samenhang aanbrengen in de adviezen aan het college en de raad en bewaking van de planning en werkdruk van het team.
- Breng je toekomstige beleidsmatige ontwikkelingen in kaart.
- Vertaal je ontwikkelingen naar en adviseer je over consequenties van beleidskeuzes voor begroting en organisatie.
- Onderhoud je regionale netwerken.
- Adviseer je over (complexe) problematiek en vertaal je deze naar uitvoerbaar beleid.
Je maakt deel uit van diverse projectteams binnen de organisatie en vertegenwoordigt op onderdelen de gemeente Brummen binnen de Regio Stedendriehoek - Wonen & Zorg.
Functie eisen
- De kandidaat is inzetbaar zo vanaf 24 maart (iets later bijv. 1 april mag ook) tot en met september voor 20-24 uur per week.
- Minimaal 10 jaar werkervaring binnen de Fysieke Leefomgeving
- Minimaal 5 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke setting
- Aangeboden kandidaat heeft een dienstverband bij het aanbiedende bureau.
- HBO werk- en denkniveau
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- Minimaal een afgeronde HBO-opleiding; bv: - Rechten - Bestuurskunde - Bouwkunde - Ruimtelijke Ordening - Planologie - Geografie - Stedenbouw Aangevuld met relevante training en opleiding binnen het fysieke domein.
- Minimaal 3 jaar ervaring in strategische advisering.
- Minimaal 3 jaar ervaring met beleidsadvisering binnen een gemeentelijke setting.
- Ervaring met een een kleine tot middelgrote gemeente
- Minimaal 5 jaar ervaring beleidsadvisering binnen het fysieke domein (omgevingsrecht, ruimtelijke ordening, Bouw, Planologie, Stedenbouw, etc.)
Competenties
Tijdens het interview zullen de volgende zaken worden besproken en beoordeeld:
- Het overziet consequenties, ook buiten het eigen beleidsterrein.
- Vermogen om complexe dossiers tot een goed einde te brengen.
- Coachende en verbindende vaardigheden.
- Politieke sensitiviteit.
Extra info
- Startdatum: 24-03-2025
- Einddatum: 30-09-2025
- Optie tot verlenging: Ja
- Uren per week: 20-24
De interviews zullen plaatsvinden op 18 maart a.s. Gelieve hier rekening mee te houden.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!