Trainee Projectportfolio beheerder

Nieuw

Functie omschrijving

De trainee Projectportfolio beheerder is verantwoordelijk voor het beheer en de coördinatie van alle projecten binnen de organisatie. Deze rol omvat het waarborgen dat alle projecten in lijn zijn met de strategische doelstellingen van de organisatie, het optimaliseren van middelen en het ondersteunen van projectleiders om projecten binnen de gestelde tijd, scope en budget op te leveren.

Werkzaamheden

  • Nauwkeurig bijhouden van projectdocumentatie om stakeholders toegang te geven tot actuele informatie.
  • Beheren van projectmiddelen, inclusief budgetten en teamleden, om projecten efficiënt te voltooien.
  • Ondersteunen van projectleiders bij het identificeren en beheren van risico's en het ontwikkelen van strategieën om deze te mitigeren.
  • Ontwikkelen en implementeren van projectmanagementmethoden, processen en best practices.
  • Zorgen voor naleving van projectmanagementstandaarden en wettelijke vereisten.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
  • Aantoonbare werkervaring met projectmanagementtools: Jira en/of Microsoft Project;
  • Aantoonbare werkervaring met het Microsoft 365 pakket, licht dit toe in het cv;

Wensen: (weging)

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projectmanagement en/of projectbeheer, benoem waar dit is opgedaan (35 punten);
  • Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van projectmanagement, portfoliomanagement en/of verandermanagement (35 punten);
  • Beschikbaar om te starten in maart voor 32 tot 36 uur per week (20 punten).

Competenties

  • Organiserend vermogen;
  • Sterke communicatieve vaardigheden (woord en geschrift);
  • Sterke adviesvaardigheden;
  • Overtuigingskracht;
  • Probleemoplossend;
  • Proactief;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Flexibel.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-09-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 10 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Pijnacker

Publicatiedatum

22.02.2025

Publicatie eindigt

26.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!