Specialist civiele techniek

Nieuw

Functie omschrijving

Wat ga je doen?

Als Specialist Civiele techniek heb jij dé kennis van het civiele werk in de breedste zin van het woord. Jouw hoofdtaak ligt op het gebied van wegen- en bermenonderhoud, kolken en huisaansluitingen, kolkenreiniging, wegdekreiniging, objectenbeheer en diverse andere civiele klussen. Daarvoor houd je toezicht op het onderhoudsbestek, je monitort en bewaakt voortgang, planning, veiligheid en de kwaliteit van de werkzaamheden. Deze werkzaamheden voer je zelfstandig uit en deelt het werk naar eigen inzicht in.

Doel van het project:

Het doel van dit project is om tijdelijk een ervaren Specialist civiele techniek aan te stellen die verantwoordelijk is voor het adviseren, plannen, coördineren en optimaliseren van onderhoudsprojecten aan civiele infrastructuur, zoals wegen, bruggen en overige openbare assets. De specialist is verantwoordelijk voor de en organiseren van de werkvoorraad uit meerjarenplanningen wegen, weginspecties, burgermeldingen alsook aanvullende input van opdrachtgever. Deze input wordt verwerkt naar (deel)opdrachten op de markt. De specialist zal het proces van aanbesteden, organiseren en uitvoering begeleiden en zorgen voor de tijdige uitvoering met inachtneming van de bijbehorende kaders op het gebied van financien, kwaliteit en veiligheid.

Doelgroep:

De specialist civiel onderhoud werkt nauw samen met zowel interne afdelingen (zoals vakspecialisten, projectleiders en werkvoorbereiders) als externe aannemers, leveranciers en gemeenten. De werkzaamheden richten zich op het instandhouden en/of verbeteren van de kwaliteit van civiele assets met als doel de onderhoudskosten op lange termijn te beperken.

Werkzaamheden

  • Het opstellen van jaarprogramma’s en onderhoudsplannen.
  • Het uitvoeren van (financiële) analyses en het opstellen van ramingen voor benodigde onderhoudswerkzaamheden.
  • Eindverantwoordelijk voor de inhoudelijke en financiële afhandeling van de projecten.
  • Het coördineren/ directievoering op onderhoudsprojecten, inclusief het opstellen van bestekken en aanbestedingsdocumenten.
  • Het monitoren van de voortgang van het onderhoud en het zorgen voor tijdige oplevering volgens de vastgestelde kwaliteitsnormen.
  • Het adviseren over duurzaamheid en innovatieve oplossingen voor langdurig onderhoud.
  • Het uitvoeren van technische inspecties en risicoanalyses van civiele infrastructuur.
  • Het adviseren van de vakspecialist over de staat van de infrastructuur en noodzakelijke onderhoudsmaatregelen.

Verwachte resultaten:

  • Advies over werkwijze, innovaties en ontwikkelingen bij iedere projectfase
  • Beheer en onderhoud binnen één kalenderjaar organiseren (Q1), aanbesteden(Q1-2) en uitvoeren (Q2-3-4).
  • Organiseert een vlekkeloze overgang van diverse contracten. (Van oud naar nieuw)
  • Zorgdragen voor een efficiënt uitvoeringsplan dat de kwaliteit van de civiele infrastructuur waarborgt en tegelijkertijd kosten bespaart.
  • Tijdige uitvoering van onderhoudsprojecten en het minimaliseren van storingen of ongeplande reparaties.
  • Verbetering van de kwaliteit en functionaliteit van civiele assets.
  • Financiële kaders worden niet overschreden.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 maart 2025 tot en met 31 december 2025 voor gemiddeld 24 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • MBO/HBO richting Civiele techniek.
  • Aantoonbare kennis van RAW en UAV-GC systematiek.
  • Rijbewijs B en eigen vervoer.
  • Digitale vaardigheden (tablet, PC en smartphone).
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de civiele techniek.

Wensen:

  • Recente aantoonbare ervaring met het werkveld beheer openbare ruimte.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder binnen gemeente/GR.
  • Aantoonbare ervaring als directievoerder bij een gemeente.

Competenties

Je bent een echte professional. Je bent stressbestendig, een teamplayer, representatief, resultaatgericht, flexibel, werkt zelfstandig, je bent in staand om totaaloverzicht te houden en je werkt nauwkeurig.

Extra info

Startdatum: 17 maart 2025
Optie tot verlengen: 2x 6 maanden

De interviews zullen plaatsvinden op woensdagmiddag 12 maart 2025.
Gelieve hier rekening mee te houden.

Locatie

Geldermalsen

Publicatiedatum

21.02.2025

Publicatie eindigt

02.03.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!