ICT projectleider/ -specialist

Nieuw

Functie omschrijving

De ICT Projectleider/Specialist wordt verantwoordelijk voor zowel de technische en functionele realisatie als het projectmanagement en wordt beoordeeld op vooraf gedefinieerde opleverdoelen en resultaatverplichtingen.

Achtergrond en doelstelling
De gemeente wil haar dienstverlening optimaliseren door de volgende projecten:

  • De implementatie van een terugvorderingsmodule dat efficiënter en gebruiksvriendelijker is voor medewerkers. Dit gaat ook een aanzienlijke besparing zijn op de openstaande vorderingen;
  • De innovaties en migraties van het afgelopen decennia vereisen een herstructurering van inrichting en data van onze Sociaal Domein applicaties. Performanceverbetering en effectiever werken worden hiermee gerealiseerd;
  • Diverse wet- en regelgeving wijzigingen doorvoeren in de Sociaal Domein applicaties. Dit leidt tot een verbetering van de kwaliteit van onze data, de dienstverlening en stimuleert het data gedreven werken.

De projecten zijn van strategisch belang, omdat het bijdraagt aan snellere besluitvorming, hogere datakwaliteit en een verbetering van onze dienstverlening. De ICT Specialist zal een resultaatverplichting hebben om de projecten binnen de termijn van de opdracht succesvol af te ronden en op te leveren volgens de gestelde functionele en technische eisen.

Werkzaamheden

De ICT Projectleider/Specialist is verantwoordelijk voor de uitvoering en oplevering van de projecten en draagt zorg voor:
Analyse

  • Inventariseren van functionele en technische behoeften van opdrachtgevers;
  • Adviseren over oplossingsrichtingen;
  • Opstellen van een Plan van Aanpak (PvA) op basis van een impactanalyse.

Projectmanagement & Coördinatie

  • Opstellen en bewaken van de projectplanning, budgettering en risicoanalyse;
  • Coördineren van samenwerking tussen de medewerkers en teams en waar nodig leveranciers;
  • Leiden project-overleggen;
  • Rapporteren over voortgang, knelpunten en oplossingsrichtingen aan de opdrachtgever.

Technische Implementatie & Testen

  • Begeleiden en uitvoeren van de technische, functionele realisatie en implementatie van de oplossingen;
  • Organiseren en uitvoeren van testprocedures en acceptatietesten.

Beheer & Kennisoverdracht

  • Documenteren van de ontwikkelde oplossing en processen;
  • Opleiden en begeleiden van medewerkers en functioneel beheer Sociaal Domein in het gebruik;
  • Ondersteunen bij de overdracht naar de beheerorganisatie.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Functie eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen technisch / ICT werkgebied;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider binnen het sociaal domein van een gemeentelijke organisatie;

Wensen: (weging)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het Sociaal Domein als projectleider/projectmanager in de afgelopen 8 jaar (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de systemen van PinkRoccad, benoem waar deze is opgedaan (15 punten);
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van ICT/IT (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
  • Beschikbaar per 10 maart 2025 voor 8 tot 16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Delegeren/aansturen;
  • Flexibiliteit;
  • Stressbestendig.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-09-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 8-16 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op tussen woensdag 5 maart 2025 en vrijdag 7 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen dinsdag 4 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Pijnacker

Publicatiedatum

21.02.2025

Publicatie eindigt

25.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!