Projectleider Leefomgeving

Nieuw

Functie omschrijving

Ben jij een gedreven projectleider die plezier beleeft aan het onderhouden en vernieuwen van de fysieke leefomgeving en alles wat daarbij komt kijken? Iemand die het leuk vindt om samen met collega’s van verschillende vakgebieden te werken aan meerdere projecten tegelijkertijd? Lees dan vooral verder want wij komen dan graag met jou in gesprek.

Werkzaamheden

Jouw werk  
Je geeft leiding aan diverse projectgroepen in de fysieke leefomgeving met interne en/of externe professionals. Daarnaast zet je marktpartijen in en is het van belang dat je, door de juiste vraag te stellen, de aanbiedingen en oplossingen kunt beoordelen op hun effectieve bijdrage aan het projectresultaat. Om betrokkenheid en draagvlak te creëren bestaat een belangrijk deel van je functie uit aansturen, organiseren, communiceren en afstemmen. Je bent het aanspreekpunt voor de diverse stakeholders. Zowel intern als extern is een goede informatievoorziening en het verkrijgen van draagvlak belangrijk. Intern naar de opdrachtgevers van de verschillende projecten, vakinhoudelijke collega’s en bestuur en extern naar belanghebbenden als bijvoorbeeld externe adviseurs, bewoners en stichtingen.

Jouw werkzaamheden bestaan uit een gevarieerd pakket aan projecten die tegelijkertijd spelen, op verschillende vakgebieden.
Een aantal voorbeelden uit de praktijk:
  • Separaat coördineren en aansturen van 6 deeltrajecten met aanpassing/vervanging van ca. 26 speelplekken.
    • Projectopdracht en overall planning
    • Ontwikkelen en uitvoeren communicatie- en participatieplan
    • Ontwikkelen van ramingen, ontwerpen, beplantingsplannen, technische tekeningen
    • Ontwikkelen en laten uitvoeren van bestekken
    • Verzorgen van eindoplevering en borging van assets in de staande organisatie
    • Uiterlijk 31 maart 2026 afronden, incl. de uitvoering van aanverwante groenopgaven.
  • Projectmatig aansturen van een implementatietraject, waarbij taken op het gebied van bestrijding en beheersing van de Japanse Duizendknoop bij de uitvoeringsorganisatie van de gemeente worden ondergebracht. Dit met als resultaat
    • Een dynamische database, waarmee kaarten voor verschillende fasen kunnen worden gegenereerd.
    • Een schematische weergave van het jaarlijkse proces voor beheersing, bestrijding en nazorg van de Japanse Duizendknoop in Deventer op tactisch niveau en eventuele werkprocesbeschrijvingen van deelprocessen.
    • Voor 1-7-2025 een raambestek voor beheersing, bestrijding en nazorg van invasieve exoten, welke per 2026 gebruikt kan worden.
  • Ontwikkelen van handleiding projectmanagement speeltuinen voor 1 april 2026.
  • Beheerplannen (laten) ontwikkelen voor verschillende disciplines.
  • Opstellen en/of aanscherpen van interne processen/procedures.

Omschrijving kandidaat

Je bent in staat om leiding te geven aan projectteams met expertises van binnen en buiten de organisatie. Daarnaast heb je aantoonbare ervaring met participatietrajecten en vind je het leuk om interactieve processen te begeleiden. Verder ben je organisatiesensitief, beschik je over een goede oordeelsvorming, toon je initiatief en ben je resultaatgericht.

Je brengt risico’s in beeld en weet deze te managen. Daarnaast ben je mondeling en schriftelijk vaardig, analytisch en cijfermatig sterk. Tot slot houd je van vernieuwing en staat kwaliteit hoog in het vaandel.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of projectleider
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de openbare ruimte bij een gemeente

Wensen:

  • Een opleiding op het gebied van land- water- en milieubeheer
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de openbare ruimte bij een gemeente
  • Kennis/ervaring m.b.t. invasieve exoten en niet-chemische bestrijdingsmethoden
  • Aantoonbare ervaring met kleine en middelgrote onderhoudsprojecten in de fysieke leefomgeving
  • Kennis en ervaring met het uitbesteden van werken en diensten.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of projectleider
  • Ervaring in het (laten) ontwikkelen van projectopdrachten, participatieplannen, bestekken, ontwerpen en ramingen

Competenties

  • Empathisch
  • Daadkrachtig
  • Procesgericht
  • Resultaatgericht
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk)
  • Effectief
  • Klantgericht
  • Kostenbewust
  • Teamspeler.
  • In staat om op verschillende niveaus, met verschillende specialisten en belanghebbenden te communiceren, zonder de scope van de opgave uit het oog te verliezen.

Extra info

Startdatum: 01-04-2025
Einddatum: 31-03-2025
Optie tot verlengen: 1x 1 jaar
Aantal uur per week: 24 uur
Thuiswerkmogelijkheden: hybride in overleg, bij voorkeur gedurende inwerkperiode op kantoor

Locatie

Deventer

Publicatiedatum

19.02.2025

Publicatie eindigt

26.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!