- ZZP / Freelance
- 130,50
- 16-24 uur p/w, 24 mnd
Projectleider Nieuw Gemeentehuis VHL

Functie omschrijving
Werkzaamheden
Als projectleider vervul je de rol van ambtelijk projectleider (intern projectleider) en projectleider ontwerp- en uitvoeringsfase voor het nieuwe gemeentehuis Vijfheerenlanden. De hoofdtaken omvatten:
- Het vervullen van de rollen ambtelijk projectleider en projectleider ontwerpfase voor het nieuwe gemeentehuis Vijfheerenlanden;
- Dagelijks aansturen van het project en procesbewaking ten aanzien van de sub projecten facilitair en ICT;
- Het bewaken van de planning, het proces en het budget;
- Het aansturen van het ontwerpteam en afstemming met directievoerder en toezichthouder over de voortgang van het project (tijdens realisatie);
- Organiseren en bewaken van de interne afstemming binnen de gemeentelijke organisatie;
- Het ondersteunen en adviseren van de stuurgroep omtrent de nieuwe huisvesting.
- (on)gevraagd adviseren, meedenken, toetsen etc. gedurende het project.
De omvang van de opdracht wordt ingeschat op gemiddeld 16 tot 24 uur per week. Per fase zal meer of minder inzet worden verlangd. Directievoering en toezicht vallen buiten deze opdracht. Deze disciplines worden afzonderlijk ingehuurd.
De opdrachtgever(s)
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
De voormalige gemeenten Leerdam, Vianen en Zederik zijn sinds 01 januari 2019 gefuseerd tot gemeente Vijfheerenlanden. Naar aanleiding van verschillende uitgewerkte scenario’s heeft de gemeente eind oktober 2021 besloten het bestaande gemeentehuis in Leerdam grootschalig te renoveren en uit te breiden. In april 2024 heeft de raad het uitvoeringskrediet voor het project afgegeven waarna het technisch ontwerp is uitgewerkt en de omgevingsvergunning is aangevraagd. Op dit moment wordt de Europese aanbesteding voor de aannemer doorlopen. Medio mei 2025 zal de bouw starten.
Functie eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau of een master, toegespitst op management van bouwprojecten;
- Aantoonbare werkervaring als projectleider voor de (ver)nieuwbouw van een gemeentehuis;
- Aantoonbare werkervaring als projectleider tijdens de uitvoeringsfase van een bouwproject;
- Aantoonbare werkervaring met werken in het politieke besluitvormingsproces en het schrijven van beslisdocumenten (zoals college- en raadsvoorstellen).
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 7 jaar ervaring als projectleider bij nieuwbouw of renovatieprojecten voor publieke opdrachtgevers/ publiekrechtelijke instellingen (20 punten);
- Minimaal 3 jaar ervaring met het werken en adviseren binnen een zeer politiek-bestuurlijke omgeving (boodschap en verhaal kunnen overbrengen aan college en raad) (20 punten);
- Aantoonbare ervaring met het aansturen en motiveren van een projectteam, zowel binnen de eigen gemeentelijke organisatie (als ambtelijk projectleider) als ook richting ontwerpende en/of uitvoerende partijen (20 punten)
- Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en bewaken van nieuwe huisvestingsconcepten/ werkplekconcepten en bijbehorend stakeholdermanagement (10 punten);
- Aantoonbare ervaring met het opstellen van exploitatielasten berekeningen en sturing daarop in het ontwerpproces (10 punten);
Competenties
- Verbinder tussen stuurgroep leden, gebruikers, opdrachtgever, ontwerpteam, maatschappelijke partners en uitvoerende partijen;
- Zorgvuldig, daadkrachtig en resultaatgericht;
- Probleemoplossend en stressbestendig;
- Communicatief sterk, samenwerkingsgericht, open en enthousiast;
- Diepgaand inzicht in bouwprocessen, planning en budgetbeheer.
Extra info
Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-03-2027
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 16-24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
De gesprekken bij de opdrachtgever worden nader bepaald, afhankelijk van het aantal kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden. Zij ontvangen zo spoedig mogelijk bericht zodra de keuze gemaakt is wie op gesprek mogen komen. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!