- ZZP / Freelance
- 80,25
- 32 uur p/w, 3 mnd
Senior Financieel Adviseur

Werkzaamheden
- Het opstellen van meerjarenplannen en de jaarrekening in samenspraak met diverse stakeholders.
- het geven van advies en het uitwerken van plannen, ondersteuning (ontwikkeling) van financieel adviseurs, op diverse thema’s zoals Duurzaamheid, Ontwikkeling Samenleving.
- Organiseert en faciliteert proactief overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen om input te verzamelen en afstemming te bereiken.
- Ondersteuning en advies bij het onderzoeken/opstellen/uitwerken van het gemeentelijk beleid en begrotingsvraagstukken, met name rondom Ombuigingen en het opstellen van financiële kaders en doelstellingen richting 2026.
- Monitoren van de effectiviteit en efficiëntie van de planning & control cyclus en het doen van verbetervoorstellen ter optimalisatie van het proces voor 2025.
- Ondersteuning bij de overgang naar een nieuw financieel systeem.
- Je draagt mede zorg voor een adequate informatievoorziening naar bestuur, management en organisatie;
- Je draagt bij aan het opstellen van financiële beleidsnota’s;
De opdrachtgever(s)
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Functie eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior financieel adviseur binnen Duurzaamheid en Ontwikkeling Samenleving van een gemeente.
- Uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2025.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Financiën of bedrijfseconomie (15 punten);
- Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken betreffende Ontwikkeling Samenleving (duidelijk benoemd in het CV) (35 punten);
- Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke planning & control cyclus (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op het gebied van maatschappelijk vastgoed, grote projecten (zoals MJOR), duurzaamheid. (leidinggevende / wethouder) (20 punten).
Extra info
Einddatum: 01-06-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 februari 2025, van 14:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!