- ZZP / Freelance
- 112,50
- 16-32 uur p/w, 12 mnd
Projectleider monitoring en onderzoek KAdH

Functie omschrijving
De kandidaat wordt ingezet als projectleider monitoring en onderzoek van de oevers van KAdH. De projectleider brengt samen met het projectteam een innovatief monitoring- en onderzoekprogramma tot voorbereiding en realisatie. Door het inzetten van deze projectleider zetten we hiermee extra, tijdelijke capaciteit in om de monitoring en aanvullend grondonderzoek voor de oevers voortvarend gerealiseerd te krijgen.
Het project
De projectleider monitoring en onderzoek draagt zorg voor het:
- laten opstellen van- en toezien op een monitoringsplan met risicoanalyse, meetplannen, -doelen en –strategie;
- veilig en zorgvuldig voorbereiden, organiseren en uitvoeren inclusief nazorg van ten minste 6 pilots en nulmetingen met het projectteam, buitendienst en ondersteunende bureaus en aannemers;
- vergelijken en vertalen van de ingemeten verplaatsingen tijdens de statische- en dynamische proeven met de berekende damwandconstructies volgens de norm
- zorgdragen voor gedegen analyses en rapportages op basis van ingewonnen data voorkomend uit de pilots
- in beeld brengen van benodigd aanvullend onderzoek (voor de pilots), extra (tijdelijke) beheersmaatregelen en eventuele aanvullende damwandberekeningen
- laten opstellen van het totale monitoringsplan voor 42 kilometer oever voor de komende jaren a.d.h.v. uitkomsten van de onderzoeken en rapportages
- Aansturen van het omgevingsmanagement / conditionering voor de realisatie van monitoring;;
- doorlopen van een nieuwe Europese aanbestedingsprocedure voor de totale monitoring van het kanaal voor de komende jaren
Opdrachtomschrijving
Je wordt ingezet als projectleider monitoring en onderzoek. De projectleider geeft advies, doet de coördinatie, de voorbereiding, de aansturing richting externen, verzorgt de aanbestedingen en begeleidt de uitvoering en het onderzoek.
Jij zorgt ervoor dat de aan jou toevertrouwde projecten worden voorbereid, aanbesteed en uitgevoerd.
Voor het uitvoeren van deze opgave mag jij de inzet en betrokkenheid verwachten van jouw projectteam van interne experts (vaarwegen, waterbouw en geotechniek), de provinciale Buitendienst en externe onderzoek – en adviesbureaus. Jij bent de verbinder en zorgt voor een goede samenwerking binnen het team. Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (integraal programmamanager KAdH), de gebiedsmanager en omgevingsmanager. De uitvoering zal vanuit bestaande raamcontracten worden ondersteund.
Werkzaamheden
Vanuit jouw deskundigheid en talenten:
- Ben jij integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van de aan jou toevertrouwde projecten;
- Bewaak jij het project, het proces en de financiële kaders;
- Draag jij zorg voor het aanvragen van alle benodigde vergunningen;
- Ben jij verantwoordelijke voor het aansturen van de voor de duur van de projecten toegewezen eigen en ingehuurde (project)medewerkers en stimuleer je een constructieve samenwerking;
- Beoordeel je de kwaliteit van de geleverde diensten en werken;
- Ben jij verantwoordelijk voor het afstemmen met de bij het project betrokken teams, eenheden, bestuurders, bedrijven, burgers en overige belanghebbenden;
- Draai jij je hand niet om voor belangentegenstellingen die kunnen spelen binnen jouw project;
- Je past de vastgestelde processen toe, toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid, je kunt loslaten, maar ook aanspreken en escaleren. Je zorgt dat het project “in control” blijft en je werkt binnen de kaders van de projectopdracht.
- Je bent verantwoordelijk voor het bereiken van projectresultaten binnen vooraf gestelde randvoorwaarden en legt hierover verantwoording af aan de programmamanager.
De opdrachtgever(s)
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling, Verkeer en Infra, Programmamanagement.
Functie eisen
- Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Infra, Civiele Techniek, Grondmechanica en funderingstechniek, Waterbouw en Bouwkunde;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider in de planfase en uitvoeringsfase van projecten, licht dit duidelijk toe;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het vakgebied civiele techniek, bouwkunde, grondmechanica en funderingstechniek, waterbouw als projectleider of adviseur;
- Beschikbaar per uiterlijk 1 april 2025 voor gemiddeld 16 tot 32 uur;
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij en/of in opdracht van Rijkswaterstaat, een Waterschap, Gemeentelijke of Provinciale Overheid (30 punten);
- Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief van max een half A4 beknopt welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk maken (40 punten);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectleider monitoring en onderzoek (20 punten);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanvragen van (alle benodigde) vergunningen (10 punten).
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Samenwerkingsgericht;
- Resultaatgericht;
- Oplossingsgericht.
Extra info
Einddatum: 01-04-2026
Optie tot verlengen: 3 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 16-32 uur
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Zwolle
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 10. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!