- Detachering
- 80,50
- 24 uur p/w, 3 mnd
Juridisch Adviseur

Functie omschrijving
Werkzaamheden
Als juridisch adviseur ligt het accent in je functie op:
- Algemeen juridische advisering aan medewerkers, management en bestuur op zowel bestuursrechtelijk als privaatrechtelijk gebied;
- Adviseren over vraagstukken op het snijvlak van bestuurs- en privaatrecht bij het opstellen en aangaan van overeenkomsten en bij handhavingsbesluiten en overige omgevingsrechtelijke besluiten;
- Adviseren en ondersteunen bij juridische geschillen en vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaarprocedures, en eventuele gerechtelijke procedures;
- Bijdragen aan en actualiseren van beleidsontwikkeling en meedenken over het realiseren van beleid;
- Opzetten en uitvoeren van projecten binnen het eigen team en deelnemen aan multidisciplinaire projecten;
- Zorgen voor kennisoverdracht op juridisch vakgebied.
De opdrachtgever(s)
Jouw toekomstige team & onze organisatie
Het team is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ruim 25 medewerkers werkzaam op het gebied van communicatie, P&O, juridische zaken en inkoop. Doel van het team is het op integrale wijze verzorgen van interne adviezen, beleidsvorming en ondersteuning van de organisatie op het brede gebied van bedrijfsvoering. Het team is gericht op een optimale verbinding en verweving met de lijnorganisatie en het doorontwikkelen van het zelforganiserend vermogen van de verschillende clusters binnen het team.
Het cluster Juridisch en Inkoop bestaat uit drie juridisch adviseurs, twee adviseurs WOO en privacy, twee inkoopadviseurs, een klachtencoördinator en een secretaris van de bezwaarschiftencommissie.
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Kijk voor meer informatie over de gemeente op Gemeente Overbetuwe.
Omschrijving kandidaat
Functie eisen
- De kandidaat is akkoord met detachering
- Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurs- en privaatrecht én omgevingsrecht
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);
- Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op wo niveau (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met juridische advisering aan medewerkers, management en bestuur (25 punten);
- Aantoonbare werkervaring met bijdragen aan en actualiseren van beleidsontwikkeling (25 punten).
Competenties
herkenning in onze kernwaarden: eigenaarschap, resultaatgericht, zelfbewust, coöperatief en politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
Extra info
Einddatum: 03-06-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 24 uur
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025, vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!