Vergunningverlener APV

Nieuw

Functie omschrijving

Wij zoeken (op korte termijn) een breed inzetbare vergunningverlener APV.

Als specialist en teamspeler neem je graag het initiatief en sta je voor een professionele en oplossingsgerichte dienstverlening. Nauwkeurig, met oog voor de details en respect voor de klant en organisatienormen en waarden. Waarbij je niet wegloopt voor een moeilijk gesprek. Je bekijkt zaken graag vanuit verschillende invalshoeken, denkt in mogelijkheden en biedt waar mogelijk maatwerk. Je staat open voor feedback en biedt je collega’s graag de helpende hand.

De gemeente Súdwest-Fryslân?

Súdwest-Fryslân, een gemeente met ruim 90.000 inwoners en zes van de elf Friese steden. Weidse vergezichten en open ruimte, met daar tussenin steden en dorpen die hun rijke culturele en monumentale historie koesteren. Súdwest-Fryslân is een ambitieuze en slagvaardige gemeente die zich richt op de mogelijkheden en krachten van de gemeente en haar inwoners. Wij hebben ambities en willen onze diensten zo optimaal mogelijk uitvoeren met collega’s die met plezier hun werk doen. Onze organisatie bestaat uit 4 grote dienstverleningsketens gericht op Ruimte, Sociaal Domein, Omgeving en Klantcontacten en onze programma-organisatie Ontwikkelen.

Team Vergunningen

Het team vergunningen, dat bestaat uit 30 enthousiaste en deskundige collega’s, maakt deel uit van de keten Omgeving en voert de regie over het totale proces van vergunning verlening. Van het beoordelen en toetsen van de aanvraag tot en met afgifte van de vergunning of een beargumenteerde afwijzing. In onze snel veranderende samenleving verwachten inwoners van de gemeente flexibiliteit, dienstverlening, creativiteit en innovatie. Als team proberen we hier op in te spelen en zijn we erop gericht om in overleg met onze inwoners goede resultaten te behalen. Of het nu gaat om bouw, sloop, het aanleggen van inritten, werkzaamheden aan monumenten, het organiseren van een evenement of het exploiteren van een horeca gelegenheid: wij zorgen voor de juiste vergunning en streven er naar om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden.

Werkzaamheden

Medewerkers van het team vergunningen zijn flexibel inzetbaar. Als vergunningverlener ben je inzetbaar op het brede taakveld van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV en vele andere bijzondere wetten):. De nadruk ligt op evenementen en drank & horeca.

Taken
• Je behandelt vergunningsaanvragen op grond van de APV en andere bijzondere wetten. Je toetst deze (inhoudelijk) aan geldende regels en je stelt een gemotiveerde toekenning of afwijzing op;
• Je geeft advies aan aanvragers en zoekt indien nodig afstemming met collega’s en andere betrokken partijen;
• Je informeert bewoners en bedrijven over het brede terrein van bijvoorbeeld een terras of een evenement;
• Binnen de wettelijke termijnen bewaak je de voortgang van het proces van vergunningverlening;
• Je volgt en evalueert ontwikkelingen op je aandachtsgebieden en denkt mee over verbeteringen in de samenwerking binnen de Keten Omgeving.
• Je neemt deel aan projectgroepen, bijvoorbeeld in het kader van de omgevingswet.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf zsm tot 1 augustus 2025 voor 32-36 uur per week.
  • Wij zijn op zoek naar een ervaren APV vergunningverlener. Concreet betekent dit minimaal 2 jaar ervaring als APV vergunningverlener (evenementen- en drank & horeca vergunningen), maar liever meer (dit levert meer punten op). De ervaring moet worden aangetoond op CV. De kandidaat moet (na kennismaking en een korte uitleg van onze werkwijze) meteen los kunnen.
  • Kandidaat heeft een opleiding op MBO+/ HBO niveau met aantoonbare ervaring en deskundigheid op vergelijkbaar niveau.
  • Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

Wensen

  • Meer dan 2 jaar ervaring als APV vergunningverlener. Hoe meer jaren, hoe meer punten.
  • Je hebt een pre als je kennis van en ervaring hebt met de wet Bibob.

Competenties

  • Je bent initiatiefrijk en weet van aanpakken en bent in staat om naast reguliere werkzaamheden ruimte te creëren voor extra taken en projecten;
  • Je signaleert problemen en mogelijkheden die je zelfstandig oppakt en zoekt daarbij actief samenwerking op met de andere teams als dit nodig is;
  • In jouw werk treed je met daadkracht en besluitvaardigheid op;
  • Je wilt je actief inzetten bij de transitie die de Omgevingswet teweegbrengt;
  • Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

Extra info

Standplaats: Sneek
Startdatum: 01-03-2025
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: Ja, mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week: 32-36

Locatie

Sneek

Publicatiedatum

14.02.2025

Publicatie eindigt

21.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!