Afdelingsondersteuner

Nieuw

Functie omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Voor jou bij het organisatieonderdeel Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU) binnen het team Secretariaat. Dit team bestaat, met jou erbij, uit vijf medewerkers. Wij zijn elke dag druk bezig om verschillende teams te ondersteunen met secretariële en administratieve werkzaamheden.

Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU) is de afdeling die optreedt als eigenaar van het maatschappelijke vastgoed van de Gemeente Utrecht. Van schoolgebouwen tot sportaccommodaties, van monumenten als de Domtoren tot buurthuizen en van (fiets)parkeervoorzieningen tot theaters en zwembaden. Het gaat om zo’n 1000 panden en zo’n 326 hectare grond. De opdracht van de VGU is om samen met partners en bewoners voldoende, duurzame eigentijdse voorzieningen voor maatschappelijke activiteiten te bouwen, te onderhouden en te renoveren. We doen dit vanuit de kernwaarden van de VGU: Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig, Toekomstgericht.

Werkzaamheden

Opdrachtomschrijving
Als afdelingsondersteuner ben je verantwoordelijke voor de administratieve, organisatorische en secretariële ondersteuning van de medewerkers binnen het organisatie onderdeel VGU.

Wat ga je doen?
• Ondersteunen van de medewerkers, vanuit een proactieve houding: signaleren en bespreken van zaken die spelen, waar mogelijk worden zaken zelfstandig opgepakt.
• Zorgen voor een goede voorbereiding, signalering en opvolging van gemaakte afspraken.
• Maken van complexe afspraken.
• Voorbereiden van de agenda van afdelingsoverleggen; je zorgt voor de verslaglegging en het uitvoeren van acties.
• Organiseren van bijeenkomsten en facilitaire ondersteuning.
• Zorgen voor een uniforme werkwijze.
• Vervangen van collega’s bij afwezigheid.
• Uitdenken en geven van verbeterpunten aan collega’s van het secretariaat; je geeft hierbij aan hoe verbeterpunten in de werkprocessen kunnen worden doorgevoerd.
• Beheren van de mailbox en hierin prioriteiten stellen, samen met collega’s.
• Coördineren van indiensttreding van nieuwe collega’s.

Functie eisen

  • De kandidaat heeft een mbo werk- en denkniveau:
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als ondersteuner in een dynamische werkomgeving:
  • De kandidaat heeft ervaring met MS-office pakketten:
  • De kandidaat heeft een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk:
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • Hoeveel jaar werkervaring heeft de kandidaat als ondersteuner in een dynamische werkomgeving:

Competenties

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
• Goede contactuele eigenschappen om contacten te onderhouden, zowel bestuurlijk, management en uitvoerend.
• Plannen en organiseren.
• Proactief.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Extra info

  • Periode: Van 1 maart 2025 tot 31 december 2025; met mogelijke opties tot verlenging
  • Belasting: 28 - 36 uur per week gemiddeld

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

13.02.2025

Publicatie eindigt

21.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!