Casemanager Jeugd

Nieuw

Functie omschrijving

Als Casemanager Jeugd zorg jij ervoor dat jeugdigen en gezinnen die moeilijkheden ervaren de juiste begeleiding krijgen. Je bent verantwoordelijk voor het analyseren van de situatie en de vraagverheldering van het gezin om tot een passende oplossing te komen. Het is van belang om de veiligheid in kaart te brengen en te anticiperen op signalen van onveiligheid binnen het gezin.

Je betrekt ouders en het sociale netwerk erbij en werkt samen met diverse partners zoals school, politie, zorgaanbieders, jongerenwerkers van Sociaal Werk Oldambt en collega’s binnen de gemeente.

In alle casuïstiek stel je samen met het gezin en de betrokken instanties een plan van aanpak op. De kracht van de Casemanager zit in de systeemgerichte aanpak en het interdisciplinaire werken. Daarbij ga je zoveel mogelijk uit van de eigen kracht van het gezin en het netwerk. Je coördineert de ingezette ondersteuning en houdt de regie binnen het proces. Er wordt daarbij gewerkt vanuit de methode “één gezin, één plan, één regisseur”.

Omschrijving kandidaat

Wij zoeken iemand die ervaring heeft bij een jeugdteam van de gemeente of als jeugdbeschermer bij een gecertificeerde instelling. Je hebt een passende hbo opleiding aangevuld met een SKJ-registratie. Je hebt ervaring met diverse gesprekstechnieken en ben een kei in verslaglegging. Ook sta je stevig in je schoenen en kun je omgaan met weerstand. Daarnaast beschik je over een rijbewijs B en een eigen auto.

Functie eisen

  • Je beschikt over een SKJ registratie
  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt ervaring als casemanager jeugd OF als consulent jeugd OF als jeugdbeschermer bij een gecertificeerde instelling
  • Je hebt ervaring met het werken bij een gemeente, wijkteam of gecertificeerde instelling
  • Je beschikt over rijbewijs B en een auto

Competenties

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht.

Extra info

  • Van 3-3-2025 t/m 1-9-2025
  • Optie verlenging: 2 x 3 maanden
  • Standplaats: Winschoten

De eerste gesprekken met de selectiecommissie vinden naar verwachting plaats in week 9.

Toelichting op rooster: 32 tot 36 uur per week

Locatie

Winschoten

Publicatiedatum

13.02.2025

Publicatie eindigt

21.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!