Meer details
Match criteria
Dienstverband
- Detachering
Uurtarief
- 104,00
Duur
- 36 uur pw, 10 mnd
Modern Servicemanager Dataplatform
Nieuw

Functie omschrijving
In de dynamische omgeving van Amsterdam staan we voor diverse uitdagingen op het gebied van energiegebruik, mobiliteit, duurzaamheid en het verwantwoord inzetten van data en technologie. Als Modem Service Manager speel je in een cruciale rol in het optimaliseren van onze IT-diensten en het bevorderen van samenwerking tussen de teams en de interne organisatie.
Werkzaamheden
- Ontwikkelen en implementeren van een lifecycle/support proces dat aansluit bij de strategische doelstellingen van de gemeente;
- Leiden van de transformatie van meer dan 10 teams van een traditionele development naar een DevOps-organisatie;
- Proactief onderhouden van relaties op strategisch en tactisch niveau met IT-leveranciers en gemeentelijke stakeholder;
- Monitoren en rapporteren over de prestaties van strategische leveranciers en adviseren over samenwerkingsmogelijkheden;
- Bezoeken van leveranciers en deelnemen aan relevante netwerkevenementen om op de hoogte te blijven van marktontwikkelingen.
Werkzaamheden
- Ontwikkelen en implementeren van een lifecycle/support proces dat aansluit bij de strategische doelstellingen van de gemeente;
- Leiden van de transformatie van meer dan 10 teams van een traditionele development naar een DevOps-organisatie;
- Proactief onderhouden van relaties op strategisch en tactisch niveau met IT-leveranciers en gemeentelijke stakeholder;
- Monitoren en rapporteren over de prestaties van strategische leveranciers en adviseren over samenwerkingsmogelijkheden;
- Bezoeken van leveranciers en deelnemen aan relevante netwerkevenementen om op de hoogte te blijven van marktontwikkelingen.
De opdrachtgever(s)
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie van Amsterdam bestaat uit diverse clusters die zich richten op specfiieke terrreinen zoals digitalisering, innovatie en informatie. De directie Digitale Voorzieningen speelt een sleutelrol in het leveren van digitale prodcuten en diensten en werkt aan de overgang naar cloud-gebaseerde oplossingen.
De opdrachtgever(s)
De directie Digitale Voorzieningen verzorgt de integrale levering van alle digitale producten en de infrastructurele diensten die de basis vormen voor IT. Belangrijke taken zijn de strategische en tactische regiefunctie op externe partners die IT-diensten verlenen aan de gemeente Amsterdam en het inkopen van nieuwe diensten en producten voor het hele i-domein. Naast regie op de uitbestede diensten, ontwikkelt deze directie voor de gemeente ook zelf software en verzorgt zij het functioneel beheer op alle applicaties die door de gemeente worden gebruikt. De directie zorgt de komende jaren voor de overgang naar op cloud gebaseerde diensten en de ontwikkeling en het beheer van onder andere het cloud- en het data platform. De directie Digitale voorzieningen bestaat uit ongeveer 450 medewerkers, verdeeld over 5 onderdelen.
De gemeentelijke organisatie van Amsterdam bestaat uit diverse clusters die zich richten op specfiieke terrreinen zoals digitalisering, innovatie en informatie. De directie Digitale Voorzieningen speelt een sleutelrol in het leveren van digitale prodcuten en diensten en werkt aan de overgang naar cloud-gebaseerde oplossingen.
De opdrachtgever(s)
De directie Digitale Voorzieningen verzorgt de integrale levering van alle digitale producten en de infrastructurele diensten die de basis vormen voor IT. Belangrijke taken zijn de strategische en tactische regiefunctie op externe partners die IT-diensten verlenen aan de gemeente Amsterdam en het inkopen van nieuwe diensten en producten voor het hele i-domein. Naast regie op de uitbestede diensten, ontwikkelt deze directie voor de gemeente ook zelf software en verzorgt zij het functioneel beheer op alle applicaties die door de gemeente worden gebruikt. De directie zorgt de komende jaren voor de overgang naar op cloud gebaseerde diensten en de ontwikkeling en het beheer van onder andere het cloud- en het data platform. De directie Digitale voorzieningen bestaat uit ongeveer 450 medewerkers, verdeeld over 5 onderdelen.
Functie eisen
- De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het inrichten van een lifecycle/support proces.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in het begeleiden van meer dan 10 teams in de transitie naar een DevOps-organisatie.
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het begeleiden van teams tijdens de overgang naar een DevOps-transformatie, evenals het opzetten van een ondersteuningsproces.
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met detachering.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met Topdesk en Servicenow.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare kennis van de marktontwikkelingen en de behoefte van de gemeentelijke organisatie.
Extra info
• Startdatum: z.s.m. na sluiting
• Einddatum: 31-12-2025
• Werklocatie: Cruquiusweg, 5, 1019AT, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 32 uur- 36 uur
• Optioneel tot verlenging: nee
• Einddatum: 31-12-2025
• Werklocatie: Cruquiusweg, 5, 1019AT, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 32 uur- 36 uur
• Optioneel tot verlenging: nee
Locatie
Amsterdam
Publicatiedatum
10.02.2025
Publicatie eindigt
18.02.2025
Contactpersoon
Bruijn
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: