Casemanager

Nieuw

Functie omschrijving

Doel van de functie:
​​​​​​Verlagen van kosten en risico's van verzuim door leidinggevende en verzuimende werknemer te begeleiden op dossierafhandeling, verkorten verzuimduur, re-integratie, wettelijke kaders, praktische vragen en een strakke procesvoering zonder het menselijk aspect uit het oog te verliezen.

Werkzaamheden

1. Procesbewaking
​​​​​​Is casemanager voor PW-dossiers vanaf 6 weken tot en met de 104e week.
Treedt daarin op op als Procesregisseur op de eigen dossiers en voert daarop een strakke regie (taak).
Bewaakt de opvolging van (wettelijk verplichte) activiteiten door alle betrokken in- en externe partijen onderdeel te laten zijn in het re-integratie en herstelproces. Waarbij de genomen stappen in lijn zijn met de beleidslijnen van het UWV en richtlijnen PostNL.
Signaleert en spreekt partijen aan op gedrag, (niet opvolgen van) activiteiten en resultaten.
Signaleert en escaleert bij stagnatie en niet nakomen van (proces) afspraken.
Kent de mantelovereenkomst met de arbodienst, de verschillende pakketten(basispakket, eigen regie pakket en activiteitenpakket) die van toepassing zijnde richtlijnen en afspraken (do's en dont's bedrijfsartsen, arbeidsdeskundigen, Q en A aanmelding Mobility).

2. Advisering/Begeleiding
​​​​​​Is vraagbaak voor leidinggevende en medewerker met betrekking tot activiteiten binnen het verzuimdossier.
Onderhoudt contacten met leidinggevende over verzuimdossier en verstrekt gevraagd en ongevraagd (preventief) advies aan de leidinggevende (1e lijn en 2e lijn) m.b.t. verzuimaanpak incl. evt. disciplinaire maatregelen.
Adviseert over beëindiging DVB c.q. herplaatsing en stelt evt. een BOV op of laat deze opstellen.
Helpt leidinggevende bij het voorbereiden van en sluit indien nodig aan bij de 1e jaarevaluatie.
Ondersteunt de medewerker (telefonisch) met het indienen van de WIA-aanvraag bij 104 weken.
• Voert samen met leidinggevende (telefonisch) een vervroegd IVA gesprek met medewerker.

3. Administratie
Is verantwoordelijk voor een zorgvuldige, volledige en accurate verslaglegging en eventuele schriftelijke communicatie binnen de taken van casemanager.
Bijwerken en onderhouden activiteiten in Ziek & Herstel voor hun eigen rol.
Heeft structureel en incidenteel afstemming/overleg/intervisie met experts en collega casemanagers binnen PostNL.
Is in staat om rapportages van in- en externe partijen (leidinggevenden, Arbodienst, UWV en experts) op kwaliteit te beoordelen en laat deze, voor zover wenselijk, aanpassen (denk aan plannen van aanpak, probleemanalyses, AD-rapportages, UWV-beslissingen.
Weet wanneer aanmelding bij Mobility aan de orde is en geeft opdracht aan HR SSC om aan te melden (H.O.W, 2 sporentraject).

4. Stakeholdermanagement
Heeft een spilfunctie in het contact tussen Arbodiensten, leidinggevenden, hulpverleners, interventiespecialisten, mobility, werknemers.
Rapporteert proactief de voortgang aan medewerker, leidinggevende en stakeholders binnen en buiten PostNL.
Kent de providerboog en de diverse externe expertisebureaus (bijv. Ergatis, Engage) en weet wanneer deze ingezet kunnen worden.
Stemt bij complexe dossiers of vraagstukken af met HR Specialist A&G over aanpak.

De opdrachtgever(s)

Doel van de organisatie:
​​​​​​De afdeling HR Services levert een structurele bijdrage aan de realisatie van de bedrijfsdoelen door een efficiëntere en effectievere inrichting van de HR informatie, systemen en processen wat bijdraagt aan het creëren van een doelmatige en effectieve organisatie.

Omschrijving kandidaat

Eigen personeelsgebieden met verzuimdossiers waarvan gemiddeld 95% reguliere dossiers en 5% complex (psychisch, multicausaal, disfunctioneren etc.) heeft met name een procesbewakende en adviserende rol richting leidinggevende en (indirect) richting medewerker. Sluit zelf alleen aan bij gesprekken tussen leidinggevende en medewerker op de drie kritische momenten in een poortwachtersdossier (1e jaarsevaluatie, vervroegde IVA aanvraag, WIA aanvraag) en incidenteel in geval van stagnatie op dossier of disfunctioneren/sanctioneren.

Functie eisen

  • De kandidaat is akkoord met detachering
  • HBO werk en denk niveau.
  • Minimaal 3-5 jaar werkervaring in soortgelijke functie.
  • Actuele kennis van sociale wet- en regelgeving en is in staat deze te interpreteren en toe te passen in de praktijk (BW, cao, Arbowet, WvP, AP, regres, RIV-toets, richtlijnen STECR en NVAB).
  • Ervaring met zowel eenvoudige als complexe verzuimdossiers (psychisch, multi causaal verzuim, disfunctioneren).
  • Bereidheid om te reizen naar een PostNL locatie

Wensen:

  • In bezit van CROV of RCCM is een pré.

Competenties

  • Uitstekende communicatieve, administratieve en sociale vaardigheden.
  • Op een pragmatische, proactieve en oplossingsgerichte manier mee kunnen denken met leidinggevende en medewerker (empatisch vermogen en mensenkennis).
  • De balans weten te bewaren tussen enerzijds strakke procesvoering en anderzijds het menselijk aspect.
  • Goede beïnvloedingsvaardigheden
  • Kunnen ketendenken
  • Goed kunnen plannen en organiseren.
  • Klantgericht.
  • Verbinden
  • Realiseren
  • Vertrouwen
  • Lossen
  • Ondernemen

Extra info

Startdatum: 10-02-2025
Einddatum: 30-04-2025
Optie tot verlengen: Nee
Aantal uur per week: 20 uur

Locatie

Den Haag

Publicatiedatum

08.02.2025

Publicatie eindigt

19.02.2025

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!